Informacja w sprawie podjętych uchwał

            Zawiercie 27.05.2021r

 

 

Komisja skrutacyjna w obecności Notariusza ustaliła w dniu 27.05.2021r wyniki głosowań na piśmie nad uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu, które odbywały się w dniach 25,26,27 maja 2021r.

W głosowaniu udział wzięło 129 uprawnionych do głosowania.

Podjęto następujące uchwały:

  1. Uchwała Nr 1/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu za rok 2019.
  2. Uchwała Nr 2/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu za rok 2020.
  3. Uchwała Nr 3/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2019r
  4. Uchwała Nr 4/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2020r
  5. Uchwała Nr 5/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności za 2019r
  6. Uchwała Nr 6/2021
    w sprawie: zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności za 2020r
  7. Uchwała Nr 7/2021
    w sprawie: udzielenia absolutorium dla członka Zarządu – Edyty Kufel za działalność prowadzoną na stanowisku Prezesa Zarządu w 2019r.
  8. Uchwała Nr 8/2021
    w sprawie: udzielenia absolutorium dla członka Zarządu – Edyty Kufel za działalność prowadzoną na stanowisku Prezesa Zarządu w 2020r.
  9. Uchwała Nr 9/2021
    w sprawie: przeznaczenia nadwyżki bilansowej netto za rok 2019r w kwocie 525.073,39zł: w części stanowiącej 50% na pokrycie wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości mieszkaniowych; w części stanowiącej 50% na scentralizowany fundusz remontowy.
  10. Uchwała Nr 10/2021
    w sprawie: przeznaczenia nadwyżki bilansowej netto za rok 2020r w kwocie 501.988,16zł pomniejszonej o pożytki uzyskane z nieruchomości, które zgodnie z przepisem art.5 ust.1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych służą pokryciu wydatków związanych z jej eksploatacją i utrzymaniem (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały) w części stanowiącej 50% na pokrycie wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości mieszkaniowych; w części stanowiącej 50% na scentralizowany fundusz remontowy.

Załącznik nr 1 do uchwały o treści:
Część nadwyżki bilansowej netto za 2020r w kwocie 7.614,00zł (słownie: siedem tysięcy sześćset czternaście złotych) stanowi pożytki uzyskane z nieruchomości przy ul. Huldczyńskiego 22 w Zawierciu, zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych służy pokryciu wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem tej nieruchomości.

  1. Uchwała Nr 11/2021

w sprawie: wprowadzenia zmian w statucie Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu zarejestrowanego w Sądzie Rejonowym w Częstochowie, polegających na:

  1. Zmianie §1 poprzez dodanie ust.6, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „6.
  2. Administratorem danych osobowych członków spółdzielni, właścicieli lokali, najemców lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innych osób zamieszkujących w lokalach należących do Spółdzielni, jak i innych osób z którymi Spółdzielnia współpracuje, jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu przy ul. Rataja 31a.
  3. Spółdzielnia Mieszkaniowa „HUTNIK” przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych - twz. RODO), a w szczególności:
  4. ogranicza zbieranie danych do minimum niezbędnego do zrealizowania celu, dla którego są zbierane;
  5. nie przechowuje danych dłużej niż wynika to z celu, dla którego zostały zebrane, przepisów prawa lub okresu, po którym przedawnią się roszczenia związane z przetwarzaniem danych; przechowywanie danych osobowych dłużej jest możliwe wyłącznie z uzasadnionych powodów, jeżeli prawo zezwala na takie przechowywanie;
  6. realizuje prawa osób, których dane dotyczą;
  7. wdraża środki organizacyjne i techniczne w celu ochrony przetwarzanych danych osobowych;
  8. nie przekazuje zebranych danych innym osobom lub przedmiotom bez podstawy prawnej.
  1. Spółdzielnia Mieszkaniowa „HUTNIK” wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych poprzez e-mail: iod@sm-hutnik.pl lub pisemnie na adres Spółdzielni.
  2. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych są dostępne w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” oraz na stronie internetowej Spółdzielni pod adresem www.sm-hutnik.pl.”
  1. Usunięciu w §3 ustęp 2 punktu 5).

  1. Zmianie w §3 ustępu 3 pkt.7, który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
     „7. Prowadzenie działalności społecznej i oświatowo-kulturalnej na rzecz swoich członków i ich rodzin oraz osób nie będących członkami spółdzielni,”

  2. Usunięciu w §3 ustęp 3 punktu10).
  3. Usunięciu w §3 ustęp 3 punktu 11).
  4. Dodaniu w §7 ustęp 1 punktu 9), który otrzymuje brzmienie o treści:
    „9) wysokość zadłużenia wobec Spółdzielni.”
  5. Zmianie w §20 ustępu 22, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „22. Obrady Walnego Zgromadzenia mogą być utrwalane za pomocą urządzenia rejestrującego obraz lub dźwięk, o czym należy przed uruchomieniem urządzenia uprzedzić osoby uczestniczące w obradach.”
  6. Zmianie w §30 ustępu 14, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „14. Głosujący stawia znak X przy nazwisku kandydata na którego głosuje.”
  1. Zmianie w §30 ustępu 15, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „15. Głos jest nieważny, jeżeli:
  2. zawiera znak X przy większej liczbie nazwisk niż liczba wybieranych członków Rady Nadzorczej,
  3. nie zawiera znaku X przy nazwisku żadnego kandydata.”
  4. Dodaniu §39a, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „1. W czasie wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, o których mowa w obowiązujących przepisach prawa, Zarząd lub Rada Nadzorcza może zarządzić podjęcie uchwały przez Walne Zgromadzenie na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
    2. Uchwała Walnego Zgromadzenia może być podjęta, jeżeli wszyscy członkowie zostali zawiadomieni o głosowaniu na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Uchwała może być również wynikiem głosów częściowo oddanych na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
     3. Przy obliczaniu kworum uwzględnia się członków uczestniczących przez oddanie głosu na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.” 
  1. Zmianie §45, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „1. Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje jej przewodniczący, a w razie jego nieobecności - jego zastępca. Posiedzenie Rady Nadzorczej powinno być zwołane na wniosek:
    1.  członka Rady, który w swym żądaniu winien podać proponowany porządek obrad, lub zażądać podjęcia określonej uchwały na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Jeżeli Przewodniczący Rady Nadzorczej nie zwoła posiedzenia albo nie zarządzi głosowania na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość na dzień przypadający w terminie tygodnia od dnia otrzymania żądania członka Rady, o którym mowa powyżej, wnioskodawca może samodzielnie zwołać posiedzenie podając jego datę i miejsce albo zarządzić głosowanie na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, albo
    2. na wniosek Zarządu w terminie dwóch tygodni od dnia zgłoszenia wniosku.
  2. Pierwsze posiedzenie Rady Nadzorczej zwołuje Zarząd w terminie 14 dni od przekazania mu protokołu posiedzenia kolegium Walnego Zgromadzenia odbywanego w częściach, na którym, w wyniku podliczenia głosów ustalono skład Rady Nadzorczej.
  3. Rada Nadzorcza może podejmować uchwały jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad podanym do wiadomości członkom Rady w formie pisemnej (łącznie z projektami uchwał) co najmniej na  7 dni przed posiedzeniem Rady z zastrzeżeniem ust.1 pkt.1) niniejszego paragrafu.
  4. Uchwała Rady Nadzorczej może być podjęta, jeżeli wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali prawidłowo zawiadomieni o jej posiedzeniu albo głosowaniu na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Uchwała może być również wynikiem głosów częściowo oddanych na posiedzeniu, częściowo na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  5. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały zwykłą większością głosów jedynie w obecności, co najmniej połowy składu Rady określonego statutem Spółdzielni. Przy obliczaniu kworum uwzględnia się członków Rady uczestniczących przez oddanie głosu na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  6. Rada Nadzorcza może skreślić z porządku obrad poszczególne sprawy lub odłożyć ich rozpatrzenie do następnego posiedzenia, a także zmienić kolejność rozpatrywanych spraw objętych porządkiem obrad.
  7. W posiedzeniach Rady Nadzorczej, jej Prezydium oraz komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym członkowie Zarządu oraz inne zaproszone przez Radę i Zarząd osoby.”
  1. Zmianie §119, który otrzymuje brzmienie:
    „Wpływy z wpłat, o których mowa w §117 ust.1 przeznacza się na spłatę podlegającego odprowadzeniu do budżetu państwa umorzenia kredytu obciążającego dany lokal.”
  2. Dodaniu w §144 ustęp 1 pkt. e), który otrzymuje brzmienie o treści:
    „e) za miesiąc w którym nastąpiło ogłoszenie upadłości dłużnika obciążają dłużnika, jeśli nie zostały uregulowane przed jego upadłością.”
  3. Dodaniu w §144 ustęp 1 pkt. f), który otrzymuje brzmienie o treści:
    „f) od kolejnego miesiąca kalendarzowego następującego po wygaśnięciu tytułu prawnego, osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane uiszczać odszkodowanie, co miesiąc z góry do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca.”
  4. Usunięciu w §146 ustępu 4.
  5. Zmianie w §147 ust.1, który otrzymuje nowe brzmienie o treści:

„1. Podstawowy zakres obowiązków Spółdzielni wewnątrz budynków obejmuje naprawy i wymiany:

  1. Zmianie w §148 ust.1 punktu 3), który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „ 3) naprawę i wymianę urządzeń techniczno-sanitarnych, w tym naprawa i konserwacja pieców węglowych i akumulacyjnych, łącznie z wymianą zużytych elementów,”
  2. Zmianie w §148 ust.1 punktu 4), który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „4) naprawę i wymianę wewnętrznej instalacji wodociągowej od głównego zaworu odcinającego (wraz z zaworem i plombami) w mieszkaniu do urządzeń odbiorczych wraz z tym urządzeniem,”
  3. Zmianie w §148 ust.1 punktu 8), który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „ 8) wewnętrzną instalację elektryczną od tablicy licznikowej wraz z osprzętem (gniazda wtykowe, przełączniki),”
  4. Zmianie w §148 ust.1 punktu 10), który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „10) odnawianie ścian i sufitów, posadzek wewnętrznych loggi balkonowych,”
  5. Dodaniu w §148 ust.4, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „4. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniem szkody w częściach wspólnych budynku, użytkownik lokalu na własny koszt demontuje płytki, panele bądź inne okładziny czy meble.”
  6. Zmianie §156, który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „W przypadku uporczywego i długotrwałego zalegania w opłatach określonych w § 143 statutu, Spółdzielnia może dokonywać odcięcia dostępu do mediów ( woda, centralne ogrzewanie, azart) w zadłużonych lokalach.” 
  7. Zmianie §157, który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „1. Spółdzielnia doręcza korespondencję poprzez umieszczenie w skrzynce pocztowej adresata w budynku Spółdzielni lub w inny sposób wskazany w deklaracji złożonej przez członka Spółdzielni, właściciela lokalu lub osoby korzystającej z lokalu na innej podstawie prawnej z zastrzeżeniem postanowień poniższych.
  8. Korespondencję w sprawach związanych z:
    1. bezpieczeństwem mienia, zdrowia i życia;
    2. w sprawach związanych z dochodzeniem należności w postępowaniu przesądowym;
    3. w sprawach związanych z ustaleniem prawa do lokali

Spółdzielnia doręcza w sposób zapewniający możliwość uzyskania potwierdzenia doręczenia.

3.       Spółdzielnia doręcza pisma wymagające potwierdzenia doręczenia przez swoich pracowników lub osoby upoważnione na adres lokalu w zasobach Spółdzielni. Jeżeli jest to niemożliwe, pisma doręcza przez operatora pocztowego lub firmę kurierską na adres lokalu w zasobach Spółdzielni lub na wskazany przez uprawnionego adres do doręczeń. Odbierający pismo potwierdza doręczenie swym podpisem ze wskazaniem daty doręczenia. W razie niemożności doręczenia przez operatora publicznego, przechowuje on pismo przez okres czternastu dni w swojej placówce pocztowej. Zawiadomienie o pozostawieniu pisma wraz z informacją o możliwości jego odbioru w terminie czternastu dni licząc od dnia umieszczenia zawiadomienia w oddawczej skrzynce pocztowej. W przypadku niepodjęcia przesyłki w terminie siedmiu dni, pozostawia się powtórne zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż czternaście dni od daty pierwszego zawiadomienia. Doręczenie uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia, a pismo pozostawia się w aktach Spółdzielni.
4.         Spółdzielnia zawiadamia członków o zmianach wewnętrznych aktów normatywnych Spółdzielni dotyczących ogółu członków przez wyłożenie zmian w siedzibie Spółdzielni.”

  1. Zmianie w §158 ust.2, który otrzymuje nowe brzmienie o treści:
    „2. Właściciele lokali niebędący członkami oraz osoby niebędące członkami Spółdzielni, mogą odpłatnie korzystać z takiej działalności na podstawie umów zawieranych ze Spółdzielnią.”

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia ze skutecznością od ujawnienia zmiany Statutu w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.

  1. Uchwała Nr 12/2021
    w sprawie: ogłoszenia w brzmieniu załącznika tekst jednolity Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu zarejestrowanego w Sądzie Rejonowym w Częstochowie z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:
    1) Uchwałą nr 11/2021 Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia ze skutecznością od ujawnienia zmiany Statutu w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
  2. Uchwała Nr 13/2021
    w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu polegających na:
  3.   zmianie  w §5 ust.4, który otrzymuje brzmienie o treści:
    „4. Członek Rady Nadzorczej obowiązany jest przestrzegać właściwych przepisów o ochronie danych osobowych, uzyskanych w związku z pełnioną funkcją, których administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest Spółdzielnia.”
  4. zmianie §10, który otrzymuje brzmienie o treści:

„1.       Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje jej przewodniczący, a w razie jego nieobecności – jego zastępca.
  
2.     Członek Rady Nadzorczej może żądać zwołania posiedzenia Rady Nadzorczej, podając proponowany porządek obrad lub podjęcia określonej uchwały na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

  1. Jeżeli przewodniczący Rady Nadzorczej nie zwoła posiedzenia albo nie zarządzi głosowania na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość na dzień przypadający w terminie tygodnia od dnia otrzymania żądania, o którym mowa w ust. 2, wnioskodawca może samodzielnie zwołać posiedzenie, podając jego datę i miejsce albo zarządzić głosowanie na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  2. Rada Nadzorcza może podejmować uchwały jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad             podanym do wiadomości członkom Rady w formie pisemnej (łącznie z projektami uchwał) co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem Rady.
  3. Rada Nadzorcza może skreślić z porządku obrad poszczególne sprawy lub odłożyć ich rozpatrzenie do następnego posiedzenia, a także zmienić kolejność rozpatrywanych spraw objętych porządkiem obrad.
  4. Uchwała Rady Nadzorczej może być podjęta, jeżeli wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali prawidłowo zawiadomieni o jej posiedzeniu albo głosowaniu na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość ze wskazaniem takiego środka i sposobu jego wykorzystania oraz zapewnienia możliwości jego wykorzystania. Uchwała może być również wynikiem głosów częściowo oddanych na posiedzeniu, częściowo na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  5. Rada Nadzorcza może podejmować uchwały jedynie w obecności co najmniej połowy składu Rady określonego statutem Spółdzielni. Przy obliczaniu kworum uwzględnia się członków Rady uczestniczących przez oddanie głosu na piśmie lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  6. W posiedzeniach Rady Nadzorczej, jej Prezydium oraz komisji mogą uczestniczyć z głosem             doradczym członkowie Zarządu oraz inne zaproszone osoby.
  7. Głosowanie na posiedzeniach Rady Nadzorczej odbywa się jawnie z wyjątkiem wyboru i odwołania członków Zarządu.
  8. Głosowanie na piśmie odbywa się poprzez przekazanie Przewodniczącemu Rady głosu w formie pisemnej zaopatrzonej w podpis członka Rady.
  9. Głosowanie przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość odbywa się za pomocą środka ustalonego przez Przewodniczącego Rady, w sposób przez niego wskazany w zawiadomieniu, z zastrzeżeniem ust.15. 
  10. Członek Rady Nadzorczej nie może uczestniczyć w głosowaniu nad uchwałą w sprawie osobiście go dotyczącej.
  11. Przy obliczaniu wymaganej większości głosów dla podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą             uwzględnia się tylko głosy oddane „za” i „przeciw” uchwale, nie uwzględnia się natomiast głosów wstrzymujących się i nieważnych.
  12. Jeżeli w głosowaniu padła równa liczba głosów „za” i „przeciw”, uchwałę poddaje się pod kolejne głosowanie.
  13. Rada Nadzorcza może ustalić szczegółowe zasady głosowania przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
  1. Uchwała Nr 14/2021
    w sprawie: ogłoszenia w brzmieniu załącznika tekst jednolity Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu z uwzględnieniem zmian wprowadzonych:

1) Uchwałą nr 13/2021 Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.

  1. Uchwała Nr 15/2021
    w sprawie: ustalenia składu Rady Nadzorczej na kadencję 2021-2024.

Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu dokonało w głosowaniu tajnym, spośród zgłoszonych Członków Spółdzielni wyboru członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu w osobach:

  1. Pałucha Adam                      - 73 głosy za
  2. Piechowiak Artur               - 72 głosy za
  3. Urbańczyk Agnieszka      - 70 głosów za
  4. Jarzyński Janusz                 - 69 głosów za
  5. Łazarowicz Leszek             - 64 głosy za
  6. Wałek Piotr                            - 63 głosy za
  7. Walczyk-Madej Dorota  - 61 głosów za
  8. Tchórz Dariusz                     - 54 głosy za
  9. Kocela Andrzej                     - 51 głosów za
Wstecz
Top