Sprawozdanie z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”

Sprawozdanie z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”

 

W dniu 1 października 2024 r. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej, w którym uczestniczyli: Prezes Zarządu oraz Dyrektor ds. technicznych Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.

Rada Nadzorcza w obecnym 7 osobowym składzie:

 

  1. Przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia w dniu 2 września 2024 r.,  
  2. Zapoznała się z protokołem Komisji Technicznej na temat oceny przygotowania Spółdzielni do sezonu grzewczego 2024/2024. Komisja techniczna na posiedzeniu                w dniu 17 września 2024r. po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami udzielonymi przez Dyrektora ds. Technicznych oraz pisemnymi oświadczeniami firm obsługujących SM Hutnik, stwierdziła pełną gotowość do działania w sezonie zimowym grzewczym 2024/2025.    
  3. Po zapoznaniu się z informacją Zarządu na temat realnie ponoszonych przez Spółdzielnię kosztów, Rada Nadzorcza zatwierdziła i wprowadziła z dniem 1.02.2025 r. zmianę stawek za eksploatację windy. Przyjęto stawkę 19,00 zł brutto od osoby dla mieszkań położonych od III pietra wzwyż, stawkę 9,50 zł brutto od osoby dla mieszkań znajdujących się na I i II piętrze oraz brak opłaty dla mieszkań położonych na parterze budynków.   
  4. Zatwierdziła wprowadzenie z dniem 1.02.2025 r. stawki w wysokości 5,00 zł za 1 m ² pobieranych za najem piwnic i pomieszczeń ogólnego użytku, udostępnianych w celach niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, do wyłącznego korzystania przez jednego uprawnionego do lokalu.
  5. Uchwaliła dokonanie zmian w dotychczasowym Regulaminie Porządku Domowego SM Hutnik, zatwierdzonym w 2017 r. Wprowadzone zmiany dostosowują niektóre zapisy Regulaminu do obecnie spotykanych uciążliwości i zagrożeń. Przykładem jest wprowadzenie dodatkowego zapisu o zakazie składowania i przechowywania materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących oraz butli gazowych, co ma posłużyć zwiększeniu bezpieczeństwa naszych lokatorów. Ponadto, z powodu częstych awarii spowodowanych przez osoby niewłaściwie użytkujące instalacje kanalizacyjne, wprowadzono zmianę polegającą na możliwości obciążenia przez Spółdzielnię  osoby/mieszkańców klatki schodowej/mieszkańców bloku odpowiadających za powstanie awarii z powodu np. wprowadzania do kanalizacji przedmiotów mogących zahamować odpływ. Rada Nadzorcza potwierdziła zasadność wprowadzanych zmian.     
  6. Zapoznała się z informacją Zarządu SM „Hutnik” z bieżącej działalności Spółdzielni           we wrześniu 2024 r. Prezes Zarządu przedstawiła bieżące działania podejmowane przez Spółdzielnię oraz aktualne sprawy mieszkaniowe, wnioski lokatorów i windykację zadłużeń.
  7. Pozytywnie oceniła informację Zarządu SM o podejmowanych działaniach w zakresie odzyskiwania zaległych należności. Spółdzielnia w wyniku działań windykacyjnych,      w sierpniu 2024 odzyskała kwotę w wysokości 68 804,74 zł.
  8. W odpowiedzi na złożone deklaracje przystąpienia do Spółdzielni, Rada Nadzorcza uchwaliła przyjęcie 2  osób w poczet nowych członków SM „Hutnik”.
  9. Zapoznała się z działalnością kulturalno – oświatową, prowadzona przez Spółdzielnię   we wrześniu 2024 r. W dniach 6 – 9.09.2024 r. zorganizowano trzydniową wycieczkę na Podlasie, w której uczestniczyło 57 osób. Te działania Spółdzielni cieszą się dużym zainteresowaniem mieszkańców zasobów  i Rada Nadzorcza oceniła je pozytywnie.

 

                                                                       Przewodniczący Rady Nadzorczej

                                                            Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu

                                                                               Joanna Czechowska

Wstecz
Top