STATUT Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu zawierający zmiany zatwierdzone na Walnym Zgromadzeniu odbywanym w częciach w dniu 04.10.2018r.
STATUT Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu zawierający zmiany zatwierdzone na Walnym Zgromadzeniu odbywanym w częciach w dniu 04.10.2018r.
Ustalania wysokości opłat od czynności prawnych i faktycznych oraz w związku z wydawaniem dokumentów dla potrzeb członków i innych osób w Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu .
Niniejszy regulamin zostaje wydany na podstawie:
- art.18 ustawy z dnia 16 września 1982r Prawo spółdzielcze,
- art.. 81 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r o spółdzielniach mieszkaniowych,
- §48 ust.1 pkt.27 i §1501 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu zatwierdzonym przez ZPCz w dniu 14.12.2009r zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym w Częstochowie.
§1
Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów, zaznajamiania się z uchwałami organów Spółdzielni, protokołami obrad organów Spółdzielni, protokołami lustracji, rocznymi sprawozdaniami finansowymi i z działalności Spółdzielni, a także z umowami zawieranymi przez Spółdzielnię z osobami trzecimi.
Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, rocznych sprawozdań finansowych i z działalności Spółdzielni.
Kopie uchwał dotyczące spraw indywidualnych członków Spółdzielni i pracowników nie są udostępniane.
Koszty sporządzania kopii dokumentów, o których mowa w ust. 2, z wyjątkiem statutu i regulaminów uchwalonych na podstawie statutu, pokrywa członek Spółdzielni wnioskujący o ich otrzymanie.
Spółdzielnia pobiera opłaty od czynności prawnych i faktycznych oraz opłaty od sporządzenia i wydania kopii dokumentów.
Opłaty określa Zarząd Spółdzielni (załącznik nr 1 do Regulaminu).
§2
Udostępnianie dokumentów do wglądu lub w formie kserokopii, o których mowa w §1 odbywa się na pisemny wniosek członka Spółdzielni (załącznik nr 2 do Regulaminu). Wniosek powinien zawierać dokładną nazwę dokumentu i jego zakres tematyczny oraz zostać sprecyzowany w stopniu umożliwiającym identyfikację żądanego dokumentu. Spółdzielnia dokonuje czynności prawnych i faktycznych oraz udostępnia dokumenty, o których mowa w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, zgodnie z rzeczywistym stanem danej sprawy, wynikającej z dokumentacji źródłowej w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Zaznajamianie się dokumentami o których mowa w §1 odbywa się w siedzibie Spółdzielni w obecności pracownika Spółdzielni.
Członek stwierdza podpisem realizację wniosku, tzn. że w określonym dniu zapoznał się z dokumentami wymienionymi we wniosku lub otrzymał kopię dokumentów (załącznik nr 3 do Regulaminu).
Zabrania się skanowania, fotografowania, kopiowania w jakikolwiek sposób dokumentów udostępnionych do wglądu.
§3
Zarząd Spółdzielni może odmówić członkowi wglądu do umów zawartych z osobami trzecimi, jeżeli naruszałoby to prawa tych osób lub jeżeli istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta pozyskane informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni i przez to wyrządzi szkodę Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie. Zarząd Spółdzielni może odmówić wydania kopii faktur i umów zawartych przez Spółdzielnię z osobami trzecimi, jeżeli w ocenie Zarządu mogłoby to naruszyć prawa tych osób lub zagrażać interesowi Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie.
Odmowa udostępnienia dokumentów następuje przede wszystkim z powodu ochrony tajemnicy handlowej oraz ochrony danych osobowych, do której przestrzegania Spółdzielnia jest zobowiązana na podstawie przepisów prawa i zawartych umów.
§4
Członek Spółdzielni, który otrzymał kopie dokumentów, o których mowa w §1 nie może udostępniać tych dokumentów osobom trzecim, powielać ich ani rozpowszechniać w inny sposób
Członek Spółdzielni ma obowiązek zachować w tajemnicy dane, o których dowiedział się podczas przeglądania dokumentów lub z otrzymanych kopii dokumentów. Członek Spółdzielni może wykorzystać dane uzyskane z udostępnionych dokumentów tylko w celach związanych ze Spółdzielnią i w jej interesie. Wykorzystanie udostępnionych dokumentów w sposób sprzeczny z Regulaminem oraz innymi przepisami prawa lub w sposób zagrażający interesowi Spółdzielni, osób trzecich lub innych członków Spółdzielni może stać się podstawą wykluczenia z grona członków Spółdzielni w oparciu o §13 ust.2 pkt.1 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.
§5
Opłaty dotyczące zaświadczeń i kopii dokumentów określone w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu są wpłacane w kasie Spółdzielni przed wydaniem dokumentu. Opłatami dotyczącymi wezwań do zapłaty oraz korespondencji poleconej obciążony zostanie adresat, do którego kierowana jest korespondencja.
Potwierdzeniem uiszczenia opłaty, określonej w niniejszym Regulaminie jest dowód wpłaty, którego kserokopię składa się do akt danej sprawy, załatwionej przez Spółdzielnię. Wpływy z opłat wymienionych w niniejszym Regulaminie, przeznaczone są na pokrycie kosztów dokonywania czynności prawnych i faktycznych oraz kosztów wydawania kopii dokumentów.
§6
Spółdzielnia prowadzi rejestr udostępnianych dokumentów oraz wydawanych kserokopii dokumentów. Członek Spółdzielni, któremu zostały udostępnione do wglądu dokumenty lub otrzymał kopię dokumentów o których mowa w §1 niniejszego Regulaminu składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz, że będzie przestrzegał zasad z niego wynikających i przepisów o ochronie danych osobowych.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
§7
Niniejszy Regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu 16.08.2016r Uchwałą nr 36/2016 i obowiązuje od dnia jego uchwalenia.
Regulamin określający obowiązki napraw i konserwacji części wspólnych nieruchomości, wewnątrz lokali oraz rozliczenia z tytułu dodatkowego wyposażenia lokali.
§1
1. Podstawowy zakres obowiązków Spółdzielni w dziedzinie napraw w budynku obejmuje naprawy i wymiany wewnętrznych instalcji wodociągowej, gazowej i ciepłej wody (bez urządzeń odbiorczych), a także naprawy i wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji elektrycznej oraz anteny zbiorczej i utrzymanie w sprawności przewodów spalinowych, dymowych, wentylacyjnych.
2. Walne Zgromadzenie może rozszerzyć obowiązki Spółdzielni, odnośnie napraw i wymian wewnątrz budynków poza zakres określony w ust. 1, uchwalając na ten cel dodatkowe odpisy na fundusz remontowy.
§2
Podstawowy zakres obowiązków wewnątrz budynków obejmuje naprawy i wymiany:
a) pionów wewnętrznych instalacji wodociągowej i ciepłej wody użytkowej do głównego zaworu odcinającego w mieszkaniu bez zaworu,
b) instalacji gazowej - bez urządzeń odbiorczych,
c) wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej w budynku (piony oraz poziomy w piwnicach) wraz z trójnikiem rozgałęzionym do lokalu oraz usuwania niedrożności pionów,
d) instalacji centralnego ogrzewania bez zaworów termostatycznych i podzielników kosztów,
e) wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku do tablicy bezpiecznikowej w mieszkaniu,
f) anteny zbiorczej TV i TV SAT bez odbiorników,
g) utrzymanie w sprawności przewodów dymowych, spalinowych, wentylacyjnych.
§3
1. Naprawy wewnątrz lokali nie zaliczone do obowiązków Spółdzielni obciążają członków zajmujących te lokale, osoby nie będące członkami, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, właściciele mieszkań, najemców lokali oraz osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego, w szczególności:
a) naprawa i wymiana podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz okładzin ceramicznych,
b) naprawa i wymiana stolarki drzwiowej i okennej wraz z montażem urządzeń nawiewnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z dnia 15 czerwca 2002r.) § 155 ust. 3 i 4,
c) naprawa i wymiana urządzeń techniczno-sanitarnych,
d) naprawa i wymiana przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
e) napraw i wymiana wewnętrznej instalacji wodociągowej od głównego zaworu odcinającego (wraz z zaworem) w mieszkaniu do urządzeń odbiorczych wraz z tymi urządzeniami,
f) wymiana wodomierzy mieszkaniowych,
g) malowanie lub tapetowanie ścian i sufitów oraz naprawa uszkodzonych tynków ścian i sufitów,
h) wewnętrznych instalacji elektrycznych od tablicy bezpiecznikowej (łącznie z jej odbudową) wraz z osprzętem (gniazda wtykowe, przełączniki)
i) malowanie drzwi i okien, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczychw celu ich zapiezpieczenia przed korozją,
j) uzupełnianie oszkleń drzwi o kien w lokalu,
k) odnawianie ścian i sufitów wewnętrznych loggii balkonowej za wyjątkiem elewacji,
l) utrzymanie w należytym stanie technicznym drzwi w przydzielonym pomieszczeniu piwnicznym (w tym naprawa, wymiana) i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich.
2. Naprawa wszelkich uszkodzeń wewnątrz lokalu powstałych z winy osób zajmujących lokal obiąża te osoby.
3. Naprawy wewnątrz lokalu zaliczone do obowiązków lokatora oraz odnowienie lokalu mogą być wykonane przez Spółdzielnię tylko za odpłątnością zainteresowanego lokatora poza opłatami uiszczonymi za używanie lokalu.
4. Lokator jest zobowiązanydo uzyskania zgody Spółdzielni na wprowadzanie istotnych zmian w lokalu, w stosunku do pierwotnych rozwiązań projektowych, dokonywanych w czasie użytkowania lokalu a także, na wszelkie przeróbki w mieszkaniach, w szczególności: instalacji gazowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, wentylacyjnej i spalinowej, stawianie lub rozbieranie ścianek działowych, przebudowy i zabudowy balkonów i loggii.
§4
1. Przez dodatkowe wyposażenie lokali rozumie się nie zaliczane do kosztów inwestycji nakłady poczynione ze środków lokatorów lub innych użytkowników na wyposażenie i wykończenie lokali, mające charakter trwały i podnoszące wartość użytkową lokali, a w szczególności:
a) wykonanie mebli wbudowanych lub dostawianych (szafki kuchenne, szafy bieliźniano - ubraniowe),
b) wykonanie okładzin ceramicznych (glazura, terakota itp.), drewnianych i panelowych,
c) położenie podłóg drewnianych, paneli podłogowych,
2. Dodatkowe wyposażenie i wykończenie lokali, jeśli nie jest wykonane za pośrednictwem Spółdzielni wymaga zgody Spółdzielni wyówczas, gdy połączone jest ze zmianami w układzie funkcjonalno - użytkowym lokalu, zmianami konstrukcyjnymi lub pionów instalacyjnych.
3. Nakłady, o których mowa w ust. 1 nie są zapisywane na wykłady mieszkaniowe i budowlane członków.
4. W przypadku przekształcenia tytułu prawnego do lokalu, płatności wymagane od użytkownika lokalu z tytułu tego przekształcenia nie mogą obejmować wartości dodatkowego wyposażenia i wykończenia sfinansowanego przez użytkownika lokalu.
§5
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. z dnia 9 września 1999r. Nr 74, poz. 836) użytkownik lokalu zobowiązany jest zapewniać pełną sprawność techniczną i użytkową instalacji wewnętrznych lokalu, jego wyposażenie technicznego oraz bezpieczeństwo ich użytkowania.
Regulamin zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 03.03.2011r.
Uchwała Nr 17/2011.
§1
Regulamin porządku domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”, reguluje:
1. Prawa i obowiązki użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobach w zakresie ochrony i utrzymania bezpieczeństwa, higieny i estetyki budynków, ich otoczenia, infrastruktury;
2. Warunki zgodnego współżycia mieszkańców;
3. Zasady utrzymania spokoju, porządku i czystości;
4. Uprawnienia Spółdzielni jako zarządcy nieruchomości w zakresie egzekwowania zapisów regulaminu.
§2
1. Budynki, ich otoczenie oraz wszelkie urządzenia na terenie osiedli są własnością członków Spółdzielni.
2. Użytkownicy lokali posiadający tytuł prawny oraz ci, którzy ten tytuł utracili odpowiadają za zachowanie własne, a także za zachowanie innych osób wspólnie z nimi użytkujących lokal stale lub czasowo, a nawet chwilowo w nim przebywających.
3. Wszyscy użytkownicy powinni dbać o czystość na klatkach schodowych, korytarzach, piwnicach, suszarniach i innych pomieszczeniach wspólnego użytkowania oraz na zewnątrz budynku.
Przepisy w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym mieszkań i budynków
§3
1. Lokal mieszkalny może być użytkowany tylko na cele mieszkalne zgodnie z jego przeznaczeniem, warunkami technicznymi użytkowania, ochrony przeciwpożarowej, wymogami ochrony środowiska.
2. Dopuszcza się za zgodą Zarządu Spółdzielni możliwość wykonywania zawodu w lokalu mieszkalnym przez jego użytkownika, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu innych mieszkańców i nie zakłóca spokoju.
3. Wszelkie zmiany funkcji lokalu wymagają zgody Spółdzielni oraz zgody organu samorządu terytorialnego w tym do spraw nadzoru budowlanego.
4. Użytkownik mieszkania jest zobowiązany należycie dbać o zajmowane mieszkanie i inne przydzielone mu pomieszczenia oraz dokonywać napraw urządzeń technicznych i wyposażenia mieszkania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. W razie niedokonania niezbędnych napraw przez użytkownika, Spółdzielnia - po bezskutecznym wezwaniu - ma prawo przeprowadzić te naprawy na koszt osoby posiadającej tytuł prawny do zajmowanego mieszkania.
6. Wszelkie przeróbki mogą być dokonywane jedynie za pisemną zgodą Spółdzielni.
7. Zabrania się wszelkich przeróbek i napraw instalacji ogólnej budynku. Przy stwierdzeniu usterek, nieprawidłowości lub w wypadku zagrożenia należy zgłosić do Spółdzielni i innych właściwych instytucji.
§4
1. Do podstawowych obowiązków użytkowników lokali w szczególności należy:
a) utrzymanie szczelności stolarki okiennej na poziomie umożliwiającym zapewnienie skutecznej wymiany powietrza w pomieszczeniach zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami (za stały dopływ świeżego powietrza odpowiada użytkownik lokalu),
b) utrzymanie odpowiedniej temperatury i wilgotności (zgodnie z prawem budowlanym) oraz przewietrzanie lokalu,
c) niezwłoczne informowanie Spółdzielni o uszkodzeniach urządzeń służących do rozliczania mediów:
a. podzielników kosztów centralnego ogrzewania,
b. liczników ciepła,
c. wodomierzy,
d) na żądanie Spółdzielni użytkownik lokalu zobowiązany jest udostępnić lokal w celu:
a. kontroli sprawności zainstalowanych urządzeń pomiarowych i podzielników, odczytu oraz wymiany w/w urządzeń,
b. wykonania czynności obciążających Spółdzielnię tj. przeglądów instalacji gazowej, elektrycznej, przewodów kominowych,
c. ustalenia przyczyny wystąpienia awarii i jej usunięcia,
e) przestrzeganie zakazu zastawiania dróg pożarowo-technicznych,
f) przestrzeganie zakazu wprowadzania do kanalizacji przedmiotów mogących zahamować odpływ,
g) przestrzeganie zakazu wprowadzania do zsypów przedmiotów mogących zahamować ich drożność,
h) naprawy szkód w budynku i otoczeniu powstałych z win użytkowników lokali lub osób z nimi zamieszkujących i go odwiedzających,
i) zabezpieczenie zajmowanych pomieszczeń przed utratą ciepła poprzez uszczelnienie i zabezpieczenie przed deszczem, śniegiem i wiatrem,
j) przestrzeganie zasad czystości i porządku w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku oraz w otoczeniu budynku,
k) wszelkie odpady i nieczystości należy gromadzić w wyznaczonym do tego miejscu i pojemnikach do tego przeznaczonych,
l) racjonalne używanie światła na klatkach schodowych, piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku,
m) zgłaszanie spostrzeżeń w zakresie dewastacji budynku, uszkodzeń, awarii instalacji i urządzeń znajdujących się w części nieruchomości wspólnej.
2. Zabrania się:
a) umieszczania i składowania na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, suszarniach i innych pomieszczeniach ogólnego użytku wszelkich odpadów, sprzętów i innych przedmiotów niezgodnych z przeznaczeniem tych pomieszczeń. Spółdzielnia ma prawo uprzątnąć te przedmioty na koszt właściciela,
b) składowania i przechowywania materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących,
c) przechowywania w piwnicach pojazdów i urządzeń z silnikami spalinowymi,
d) przechowywania na balkonach i loggiach przedmiotów łatwopalnych i oszpecających wygląd budynku,
e) montowania urządzeń, anten, tablic, reklam na częściach wspólnych budynku bez zgody Spółdzielni,
f) zasłaniania kratek wentylacyjnych oraz stosowania okapów z wentylatorem mechanicznym,
g) stosowania gazu propan-butan w budynkach do których doprowadzony jest gaz ziemny. Dotyczy również budynków, w których znajduje się instalacja zasilająca kotłownię gazową,
h) użytkowania lokalu, budynku i jego otoczenia w sposób pogarszający warunki zamieszkania lub/i bezpieczeństwa współmieszkańcom,
i) spożywania alkoholu, palenia wyrobów tytoniowych oraz innych używek na klatkach schodowych, w windach, w piwnicach, korytarzach piwnicznych, innych pomieszczeniach ogólnego użytku oraz na placach zabaw,
j) wykonywania wszelkich prac zakłócających spokój współmieszkańcom w godz. 19:00-8:00 tj. kucie w ścianach, wiercenie itp. Każdy użytkownik lokalu wykonujący remont zobowiązany jest do bieżącego sprzątania gruzu i zanieczyszczeń z klatki schodowej,
k) wykonywania jakichkolwiek prac w piwnicach i innych pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku mogących zakłócić spokój innym mieszkańcom w godzinach od 22:00 do 6:00,
l) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do czynności mających charakter usługowy,
m) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego w szczególności piekarników elektrycznych oraz sprzętu AGD pod rygorem dochodzenia przez Spółdzielnię należności z tytułu nielegalnego poboru energii elektrycznej z
części wspólnej w kwocie 100,00zł netto za jednorazowy incydent,
n) wyrzucania przez okno, balkon, loggie przedmiotów, śmieci, niedopałków papierosowych i innych nieczystości,
o) podlewania kwiatów i innych roślin na balkonach w sposób, gdzie nadmiar wody ścieka po elewacji budynku, brudzi okna i balkony lokali położonych na niższych kondygnacjach,
p) trzepania dywanów w miejscach do tego nie przeznaczonych,
q) grillowania na balkonach i loggiach,
r) parkowania samochodów, motocykli, motorowerów, quadów w miejscach do tego nie przeznaczonych powodując niszczenie zieleni i chodników oraz w miejscach utrudniających komunikację,
s) parkowania na miejscach postojowych przyczep campingowych oraz niesprawnych samochodów - wraków itp. Użytkownicy miejsc parkingowych zobowiązani są do przestrzegania czystości na zajmowanym miejscu,
t) prowadzenia hodowli wszelkich zwierząt i ptactwa w mieszkaniach, piwnicach i innych częściach wspólnych w budynku i na terenie osiedla.
u) dokarmiania psów, kotów przez co zwierzęta mogą powodować zanieczyszczenia klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic, piaskownic, trawników, chodników, elewacji budynków i innych miejsc
publicznych,
w) dokarmiania ptaków poprzez wysypywanie karmy lub umieszczanie resztek żywności na parapetach okiennych i balkonach, co powoduje brudzenie elewacji oraz okien lokali niżej położonych. Użytkownik lokalu dokarmiający w w/w sposób ptaki, ponosi pełną odpowiedzialność za szkody przez nie wyrządzone,
y) dokarmiania ptaków, zanieczyszczania lub zaśmiecania terenów zasobów Spółdzielni w szczególności poprzez wysypywanie karmy i umieszczanie resztek żywności przy budynkach mieszkalnych, na trawnikach, chodnikach, skwerach, placach zabaw, terenach przy altanach śmieciowych oraz innych miejscach użytku publicznego. Czynność ta zostanie potraktowana jako zanieczyszczanie lub zaśmiecanie miejsc publicznych na podstawie art. 145 kodeksu wykroczeń, albo nie stosowanie się do wskazań i nakazów w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych na podstawie art. 117 kodeksu wykroczeń.
§5
1. Trzymanie w mieszkaniu psów, kotów i innych zwierząt jest dopuszczalne, o ile nie zagraża zdrowiu oraz gdy nie zakłóca spokoju, a właściciele są w stanie zagwarantować im odpowiednią opiekę i przestrzegać przepisów sanitarno-porządkowych
2. Posiadacze zwierząt domowych zobowiązani są do:
a) poddawania zwierząt obowiązkowym szczepieniom ochronnym,
b) przestrzegania przepisów dotyczących zasad postępowania w razie wystąpienia choroby zakaźnej. O każdym przypadku wystąpienia choroby zakaźnej lub o jej podejrzeniu należy niezwłocznie powiadomić właściwą Stację Sanitarno-Epidemiologiczną i Spółdzielnię,
c) wyprowadzania psów poza obręb lokalu wyłącznie w kagańcu i/lub na smyczy. Zabrania się wypuszczania zwierząt bez dozoru poza obręb własnego mieszkania,
d) niedopuszczania do zanieczyszczania przez zwierzęta klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic oraz piaskownic, trawników, chodników i innych miejsc publicznych, a w przypadku powstałego zanieczyszczenia - do jego natychmiastowego usunięcia i pokrycia kosztów dezynfekcji i ewentualnej wymiany piasku w piaskownicy,
e) naprawiania wszelkich szkód wyrządzonych przez zwierzęta,
f) niedopuszczania do zakłócania spokoju, porządku publicznego i wypoczynku nocnego wywołanego przez np. uporczywe wycie lub szczekanie psów,
g) nieprzetrzymywania (zamykania bez opieki) na balkonach psów, kotów i innych zwierząt.
Przepisy w zakresie współżycia mieszkańców
1. Warunkiem zgodnego współżycia wszystkich mieszkańców osiedla jest wzajemna życzliwość i poszanowanie spokoju.
2. Cisza nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.
3. Użytkownicy lokali i ich goście obowiązani są do zachowania na terenie osiedla, budynku, lokalu w sposób nie zakłócający spokoju innym mieszkańcom.
4. Opiekunowie są obowiązani zwracać uwagę na kulturalne zachowanie się dzieci. Za szkody wyrządzone przez dzieci wszelką odpowiedzialność stosownie do odrębnych przepisów prawa ponoszą ich prawni opiekunowie.
Postanowienia końcowe
1. Osoby nie przestrzegające postanowień niniejszego Regulaminu, podlegają sankcjom przewidzianym w tym Regulaminie, Statucie Spółdzielni i innych przepisach prawa.
2. W przypadku łamania powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego Zarząd Spółdzielni skieruje wniosek do właściwego organu o ukaranie.
3. W przypadku uporczywego wykraczania osoby korzystającej z lokalu przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu albo niewłaściwego zachowania tej osoby, czyniącego korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, Spółdzielnia może w trybie procesu żądać:
a) orzeczenia przez sąd o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
b) sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu albo sprzedaży lokalu stanowiącego przedmiot odrębnej własności w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
Z żądaniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, występuje Zarząd Spółdzielni na wniosek Rady Nadzorczej.
Tekst jednolity Regulaminu Porządku Domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 64/2019 z dnia 03.06.2019r
§1
Regulamin określa zasady rozliczeń kosztów zakupu energii cieplnej oraz kosztów wytwarzania ciepła dla potrzeb centralnego ogrzewania z użytkownikami lokali wyposażonymi w instalację centralnego ogrzewania, znajdującego się w budynkach stanowiących własność Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK".
§2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. Spółdzielni - należy przez to rozumieć Spółdzielnię Mieszkaniową "HUTNIK",
2. lokalu - należy przez to rozumieć lokal mieszkalny i użytkowy,
3. użytkowniku lokalu - należy przez to rozumieć osoby zajmujące lokal na podstawie tytułu prawnego, jak również osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego,
4. sezonie grzewczym - należy przez to rozumieć okres między wrześniem a majem roku następnego, w którym warunki atmosferyczne powodują konieczność ciągłego dostarczania ciepła w celu
ogrzania obiektów.
5. średniomiesięcznym koszcie ogrzewania 1m2 powierzchni użytkowej lokalu w budynku - rozumie się przez to sumę kosztów centralnego ogrzewania dla danego budynku, poniesionych w okresie rozliczeniowym podzieloną przez całkowitą powierzchnię użytkową lokali znajdujących się w tym budynku i przez 12 miesięcy,
6. najwyższym koszcie ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu - rozumie się przez to ustalony w wyniku wstępnego rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania danego budynku koszt ogrzania konkretnego lokalu o najwyższym wskazaniu podzielników w nim zamontowanych podzielony przez jego powierzchnię i 12 miesięcy.
§3
Okresem rozliczeniowym kosztów dostawy ciepła w Spółdzielni jest okres pomiędzy dniem 1 czerwca bieżącego roku, a 31 maja roku następnego.
§4
Jeśli dla rozliczenia niektórych składników kosztów dostawy ciepła jednostką fizyczną jest m2 powierzchni użytkowej lokali, to powierzchnię tę oblicza się według zasad określonych polską normą PN-70/B-02365.
ZASADY ROZLICZANIA KOSZTÓW CENTRALNEGO OGRZEWANIA
§5
Koszty dostawy ciepła do budynków obejmują koszty ponoszone przez Spółdzielnię w związku z:
1. opłatami uiszczanymi zewnętrznym dostawcom ciepła;
w przypadku zakupu ciepła z obcych źródeł, kosztem dostawy ciepła są wyłącznie koszty ponoszone przez Spółdzielnię na rzecz dostawcy ciepła. Nie mogą być do tych kosztów zaliczane koszty utrzymania wewnętrznych instalacji w budynkach ani koszty utrzymania węzłów cieplnych oraz sieci ciepłowniczych i zewnętrznych instalacji odbiorczych eksploatowanych przez spółdzielnię we własnym zakresie. Koszty te są zaliczane do kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości.
2. eksploatacją własnych źródeł ciepła i związanych z nimi sieciami przesyłowymi oraz węzłami cieplnymi; w przypadku wytwarzania ciepła w źródłach eksploatowanych przez spółdzielnię do kosztów dostawcy ciepła mogą być zaliczane wszystkie koszty uznawane za uzasadnione dla wytwórców ciepła, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 17 września 2010r.(Dziennik Ustaw z 2010r. Nr 194, poz.1291).
W takim przypadku, do kosztów wytworzenia i dostawy ciepła zaliczane są również koszty utrzymania węzłów cieplnych oraz sieci cieplnych i zewnętrznych instalacji odbiorczych eksploatowanych przez spółdzielnię we własnym zakresie, ponadto kosztów obsługi kotłowni oraz kosztów energii elektrycznej wykorzystanej na potrzeby funkcjonowania kotłowni.
Nie mogą być zaliczane do kosztów wytworzenia i dostawy ciepła koszty utrzymania instalacji wewnętrznych w budynkach; koszty te są zaliczane do kosztów utrzymania budynków.
§6
1. Koszty dostawy ciepła ewidencjonowane są i rozliczane odrębnie dla każdego budynku.
2. Koszty dostawy ciepła dla centralnego ogrzewania podlegają podziałowi wg. proporcji:
- 70% kosztów dostawy ciepła stanowią koszty stałe -rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali,
- 30% kosztów dostawy ciepła stanowią koszty zmienne - rozliczane według wskazań podzielników kosztów.
3. Koszty dostawy energii cieplnej w budynkach, w których w poszczególnych lokalach zamontowano liczniki ciepła do celów centralnego ogrzewania rozliczane będą wg. następujących zasad:
a) spłata stała za zamówioną moc cieplną oraz usługi przesyłowe mocy cieplnej, rozliczana na odbiorców indywidualnych według powierzchni grzewczej lokali;
b) opłata zmienna ustalana wg. wskazań indywidualnego licznika ciepła w lokalu i obowiązującej aktualnie Taryfy ustalonej przez dostawcę ciepła;
c) różnice pomiędzy wskazaniami zużycia ciepła licznika głównego a sumą wskazań liczników w poszczególnych lokalach, będą stanowić obciążenie lokatorów proporcjonalnie do powierzchni
użytkowych lokali.
§7
1. W zasobach SM "HUTNIK" rozliczenie za centralne ogrzewanie z użytkownikami poszczególnych lokali ma charakter zindywidualizowany.
2. Rozliczenie ciepła z indywidualnymi użytkownikami następuje na podstawie zainstalowanych ciepłomierzy i podzielników kosztów ogrzewania.
3. W przypadku braku w całym budynku urządzeń do indywidualnego rozliczania kosztów centralnego ogrzewania, o których mowa w ust. 2, rozliczenia z użytkownikami lokali prowadzi się proporcjonalnie do powierzchni lokalu.
§8
W budynkach objętych zindywidualizowanym systemem rozliczeń;
- koszty stałe centralnego ogrzewania są rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali położonych w danym budynku,
- koszty zmienne centralnego ogrzewania są rozliczane na poszczególne lokale przy wykorzystaniu ciepłomierzy lub podzielników kosztów ogrzewania.
§9
Do kosztów stałych ogrzewania lokali zalicza się:
1) opłatę stałą pobieraną przez dostawcę za ciepło dostarczone na cele centralnego ogrzewania danego budynku,
2) koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku w danym budynku, tj. klatek schodowych, piwnic, strychów, pralni, suszarni, szybów itp. ,
3) koszty zmienne ogrzewania mieszkań skorygowane według zasad określonych w § 13 ust. 3,
4) koszty zmienne ogrzewania mieszkań nie pokryte opłatami ich użytkowników wskutek zastosowania zasady określonej w § 12.
5) koszty zmienne ogrzewania kuchni, łazienek.
§10
(skreślony)
§11
W budynkach objętych zindywidualizowanym systemem rozliczeń koszty zmienne ogrzewania budynku podlegają podziałowi na koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku oraz koszty zmienne ogrzewania lokali. Koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku zalicza się do kosztów stałych ogrzewania lokali.
§12
Jeśli poszczególne lokale w budynku są wyposażone w przyrządy pomiarowe (ciepłomierze), kosztem zmiennym ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku jest różnica między wskazaniami ciepłomierza głównego budynku a sumą wskazań ciepłomierzy w poszczególnych lokalach, rozliczenie zgodnie z pkt c) ust. 3 § 6.
§13
1. skreślony
2. skreślony
3. W indywidualnych przypadkach współczynniki wyrównawcze określa komisja techniczna.
4. Współczynniki korekcyjne dla lokali użytkowych przyjmuje się w wysokości 1,0.
§14
(skreślony)
§14
1. Rozliczenie kosztów zmiennych ogrzewania w danym budynku przy zastosowaniu wskazań urządzeń podzielnikowych może być zastąpione systemem rozliczeń ryczałtowych (proporcjonalnie do powierzchni użytkowej poszczególnych lokali), jeśli zażąda tego w formie pisemnej więcej niż 2/3 użytkowników lokali w danym budynku. ,
2. Zmiana systemu rozliczania kosztów zmiennych ogrzewania może być dokonywana tylko przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego kosztów ogrzewania.
§15
1. Użytkownik lokalu użytkowego, w którym nie funkcjonują podzielniki kosztów ogrzewania, ponosi koszty za c.o. w wysokości stawki ryczałtowej, wyliczonej jako średni koszt ogrzewania 1m2 w budynku w danym okresie rozliczeniowym, powiększonym o 50%.
2. Jeśli użytkownik danego lokalu uniemożliwia zainstalowanie urządzeń pomiarowych lub podzielnikowych bądź uniemożliwia odczyt wskazań tych urządzeń, koszty zmienne ogrzewania tego lokalu ustala się jako iloczyn: najwyższego kosztu ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu w budynku i powierzchni zajmowanego lokalu.
3. W przypadku odłączenia centralnego ogrzewania, rozliczenie kosztów z użytkownikiem lokalu nastąpi do wysokości pobranych zaliczek.
USTALANIE OPŁAT ZA CENTRALNE OGRZEWANIE LOKALI
§16
1. Opłaty za centralne ogrzewanie lokali ustalane są zaliczkowo na dany okres rozliczeniowy z uwzględnieniem:
- aktualnych cen ciepła,
- ilości ciepła zużytego w danym budynku na cele ogrzewania w poprzednim okresie rozliczeniowym lub obliczonej jako średnia dla dwóch bądź trzech ostatnich okresów rozliczeniowych.
2. Opłata zaliczkowa na dany okres rozliczeniowy jest płatna w ratach miesięcznych w terminach określonych dla innych opłat za korzystanie z lokalu.
§17
1. Jeśli w ciągu okresu rozliczeniowego następują zmiany warunkach dostawy ciepła powodujące wzrost kosztów, to dokonywana jest korekta zaliczkowo ustalonych opłat.
2. Decyzję o korekcie podejmuje Rada Nadzorcza.
§18
Zarząd Spółdzielni może na pisemny wniosek użytkownika, w uzasadnionych przypadkach zmniejszyć lub zwiększyć wysokość zaliczki.
§19
W wymiarze opłat za centralne ogrzewanie lokalu uwzględnia się koszty stałe i koszty zmienne. Opłata ustalana jest w formie ryczałtu w przeliczeniu na m2 powierzchni użytkowej lokalu.
§21
1. Obowiązek wnoszenia opłat za centralne ogrzewanie, powstaje z dniem postawienia lokalu przez spółdzielnię do dyspozycji użytkownika, chociażby faktyczne objęcie lokalu nastąpiło po tym dniu.
2. Obowiązek wnoszenia opłat ustaje z dniem faktycznego opróżnienia lokalu przez użytkownika.
3. Fakt objęcia oraz opuszczenia lokalu musi być potwierdzony protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym w obecności kierownika ADM-u oraz użytkownika lokalu.
4. Odczyty i rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania dokonywane są przez specjalistyczną firmę.
ZASADY UŻYTKOWANIA PODZIELNIKÓW KOSZTÓW I URZĄDZEŃ POMIAROWYCH
§22
(skreślony)
§23
1. Pisemne rozliczenie indywidualne kosztów ciepła powinno nastąpić przed upływem trzech miesięcy, od zakończenia okresu rozliczeniowego.
2. Użytkownik lokalu może odwołać się pisemnie do Spółdzielni. Odwołania i reklamacje dotyczące rozliczania ciepła należy składać w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty otrzymania rozliczenia. Po tym terminie rozliczenie uważa się za ostateczne i nie podlega korekcie. Odwołanie winno zawierać uzasadnienie.
3. Wyjaśnienie wszelkich wątpliwości w rozliczeniu za zużytą energię danego lokalu, obciąża firmę rozliczeniową.
4. Podstawą reklamacji nie może być nie udostępnienie lokalu dla dokonania odczytów podzielników kosztów w terminach ustalonych dla budynków, bez względu na przyczynę.
5. Odwołanie zostanie rozpatrzone w terminie 6 tygodni od daty jego wniesienia.
6. Wniesienie odwołania nie zwalnia Użytkownika od obowiązku płatności należności w ustalonych terminach.
§24
1. Jeżeli w wyniku rocznego rozliczenia kosztów energii nastąpi nadpłata, wysokość nadpłaty zostaje zaliczona na poczet bieżących opłat miesięcznych za lokal.
2. Nadpłatę, w przypadku Użytkownika zadłużonego wobec Spółdzielni, zalicza się w pierwszej kolejności na poczet zadłużenia z tytułu należności za używanie lokalu.
3. Jeżeli suma zaliczek miesięcznych nie pokryje należności, Użytkownik zobowiązany jest dopłacić brakującą kwotę w terminie określonym w odrębnej informacji zamieszczonej na indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania.
4. Jeżeli w wyniku rozliczenia kosztów rozliczenia energii cieplnej wystąpi nadpłata, wysokość nadpłaty zostanie zaliczona na poczet bieżących opłat czynszowych za lokal w terminie określonym w odrębnej informacji, zamieszczonej na "indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania".
5. W przypadku rozliczenia kosztów c.o. z byłym użytkownikiem za okres zamieszkiwania w lokalu zarządzanym przez SM, Spółdzielnia dokona rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania po zakończeniu sezonu grzewczego.
6. Szczegółowy sposób oraz terminy zwrotu nadpłat i uiszczania niedopłat wynikających z rozliczania c.o. określi Zarząd Spółdzielni, informując o tym w informacji zamieszczonej na "indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania".
§25
1. W przypadku zmiany użytkownika lokalu w trakcie sezonu grzewczego, Spółdzielnia dokona odczytu podzielników w dniu przekazania lokalu mieszkalnego i naniesie dane w protokole zdawczo-odbiorczym.
2. Odczyt dokonany na podstawie ust.1 stanowi podstawę dokonania rozliczenia z użytkownikiem zwalniającym lokal. Rozliczenie to następuje w terminie określonym w § 23 regulaminu.
3. W przypadku braku odczytu określonego w ust.1 koszty ogrzewania lokalu zostaną rozliczone proporcjonalnie do okresów użytkowania lokalu przez użytkowników.
4. W przypadku awarii grzejników, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt w Spółdzielni, która wyznaczy upoważnionego pracownika do dokonania odczytu podzielnika z udziałem Użytkownika, pod rygorem utraty prawa do rozliczenia według podzielników i zgodnie z postanowieniami § 16 ust.2 niniejszego regulaminu.
5. Pojedyncze grzejniki w lokalu nieopomiarowane, bądź ciepłomierze, podzielniki nieodczytane (gdy odczyt był technicznie niemożliwy, lub urządzenie było uszkodzone) rozliczane będą wg średniego zużycia lokalu obliczonego z pozostałych odczytów w danym budynku.
6. W przypadku awarii podzielnika kosztów lub ciepłomierza, rozliczenie będzie dokonane wg średniego zużycia w danym lokalu, obliczone z pozostałych odczytów na grzejnikach w danym lokalu.
7. Użytkownicy danego lokalu rozliczani proporcjonalnie do danego okresu zamieszkiwania
( w przypadku zmiany użytkownika lokalu w trakcie sezonu grzewczego) za koszty rozliczenia obciążani są odrębnie.
8. Koszty rozliczenia lokalu mieszkalnego nieudostępnionego do odczytu lub nieopomiarowanego, ponosi Użytkownik lokalu.
9. Koszty rozliczenia lokali będą rozdzielane na Użytkowników lokali według pozycji cennika plus obowiązująca stawka VAT.
§26
1. Użytkownik lokalu zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Spółdzielnię o każdym przypadku uszkodzenia instalacji c.o. wewnątrz lokalu, podzielnika kosztów, zaworu termostatycznego pod rygorem ponoszenia odpowiedzialności za wynikłą szkodę.
2. Uszkodzenia, o których mowa w ust. 1 powstałe z przyczyn niezależnych od Użytkownika lokalu, Administrator usuwa nieodpłatnie.
3. W przypadkach spornych i wobec trudności z ustaleniem przyczyn uszkodzenia Spółdzielnia powołuje specjalną komisję, której ustalenia wiążą Użytkownika.
4. W przypadku stwierdzenia zniszczenia urządzeń regulacyjno - pomiarowych, koszty przywrócenia ich sprawności ponosi użytkownik.
5. Spółdzielnia zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli sprawności działania podzielników kosztów i ciepłomierzy.
6. Na wniosek lokatora możliwe jest przeprowadzenie kontroli poprawności działania podzielnika. Jednakże w sytuacji stwierdzenia prawidłowego jego działania koszt usługi ponosi użytkownik.
7. Koszty usług dokonywanych przez firmę rozliczeniową wynikają z cennika usług dodatkowych stanowiącego załącznik do umowy rozliczeniowej.
8. Koszt naprawy i wymiany licznika ciepła ponosi użytkownik.
§27
Niedopuszczalna jest jakakolwiek ingerencja Użytkownika w instalację c.o. bez zgody Spółdzielni,
a w szczególności:
a) montaż dodatkowych grzejników lub powiększenie zestawów oraz wymiana grzejników dotychczasowych,
b) demontaż grzejników lub ich likwidacja,
c) spuszczanie wody z instalacji c.o.,
d) zmiana nastaw wstępnych zaworów grzejnikowych,
e) uszkodzenie podzielnika kosztów, plomby, zmiana miejsca zamocowania podzielników kosztów oraz każde inne działanie zmierzające do zafałszowania lub uniemożliwienia indywidualnego rozliczenia kosztów c.o.
USTALENIE OPŁATY ZA OGRZEWANIE KLATEK SCHODOWYCH
§28
1. Wprowadza się opłatę za ogrzewanie klatek schodowych w budynkach przy ul. Paderewskiego 30 i Cmentarnej 3.
2. Koszty ciepła dotyczące klatek schodowych wylicza się na podstawie zużycia ciepłomierza odpowiednio do ilości mieszkań w budynku.
3. Opłata zaliczkowa na dany okres rozliczeniowy jest płatna w ratach miesięcznych w terminach określonych dla innych opłat za korzystanie z lokalu.>
Niniejszy Regulamin zatwierdzony uchwałą Rady Nadzorczej Nr 5/2013 w dniu 04.02.2013r obowiązuje od dnia 01.06.2013r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§5 ust.1, §6, §12) Nr 64/2013 z dnia 16.12.2013r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.01.2014r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej nr 31/2014 (§13 ust.2, 3, §14, §9 ust.3, §26 ust.6,7) w dniu 10.03.2014, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.04.2014r,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§13 ust. 4, §21 ust.4, §22, §23 ust.1), Nr 38/2014 z dnia 07.05.2014r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.06.2014r.
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§10, §13 ust. 1 i 2, §25 ust. 5), Nr 67/2014 z dnia 01.09.2014r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§24 ust. 4,5,6), Nr 80/2014 z dnia 03.10.2014r. w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 03.10.2014r.
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§9 ust.5, §26 ust.8, §26 ust.1) Nr 36/2015 z dnia 04.09.2015r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.10.2015r.
Podstawa prawna:
Postanowienia ogólne
§1
§2
§3
Warunki finansowe wynajmu lokali
§4
§5
§6
§7
§8
§9
§10
§11
Najemca lokalu ma obowiązek stosować się do Regulaminu Porządku Domowego obowiązującego w Spółdzielni oraz respektować potrzeby innych mieszkańców i sąsiadów.
§12
Bez zgody Spółdzielni najemca nie może oddać lokalu, lub jego części do bezpłatnego używania, ani go podnająć. Zgoda Wynajmującego nie jest wymagana co o osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym.
§13
§14
Zmiana tytułu prawnego do lokalu użytkowego zajmowanego na warunkach najmu wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia Członków. Zgoda taka nie jest wymagana dla realizacji uprawnień przysługujących najemcom, wynikających z art. 39 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
§15
§16
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, Kodeksu Cywilnego, Statutu Spółdzielni oraz innych regulaminów i decyzji organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.
Rozdział I
Przepisy ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa zasady, formy i tryb udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
§ 3
Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia przez zamawiającego lub wykonawców stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu, a w sprawach nieuregulowanych Regulaminem – powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.
Rozdział II
Zasady udzielania zamówienia
§ 4
Zamówienie może być udzielone wyłącznie wykonawcy, który został wybrany na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 5
Zamówienia udziela się w trybie:
§ 6
§ 7
Zamawiający zobowiązany jest do traktowania wszystkich wykonawców na równych prawach i do prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.
§ 8
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się:
§ 9
W postępowaniu o udzielenie zamówienia nie mogą występować w imieniu zamawiającego, ani też wykonywać czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia osoby, które:
§ 10
O ile niniejszy Regulamin nie przewiduje wyraźnie inaczej, wszelkie oświadczenia i zawiadomienia składane przez zamawiającego lub wykonawcę wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11
Rozdział III
Przetarg
§ 12
Do przetargu mogą przystąpić wszyscy wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia, którzy chcą złożyć ofertę.
§ 13
W przypadku przetargu zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu:
§ 14
Ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:
§ 15
Specyfikacja warunków zamówienia obejmuje:
§ 16
§ 17
Zarząd zamawiającego ustala ogólne warunki umowy, decydując w szczególności o:
§ 18
§ 19
§ 20
§ 21
§ 22
§ 23
§ 24
§ 25
Komisja odrzuca ofertę w przypadku, jeżeli:
§ 26
§ 27
Umowę zawiera się w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia zawiadomienia uczestników o wyborze oferty zgodnie z § 26 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
Rozdział IV
Zapytanie o cenę
§ 28
Zapytanie o cenę stanowi tryb udzielania zamówienia, w którym zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców, nie mniej niż dwóch i zaprasza ich do składania ofert.
§ 29
Zapytanie o cenę może być stosowane, jeżeli wartość zamówienia nie przekracza równowartości 200.000EUR.
§ 30
Zaproszenie do złożenia oferty zawiera co najmniej:
§ 31
Rozdział V
Zamówienie z wolnej ręki
§ 32
Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach przeprowadzonych tylko z jednym wykonawcą.
§ 33
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, po zbadaniu rynku, jeżeli zachodzi jedna ze wskazanych okoliczności:
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 34
Regulamin niniejszy został zatwierdzony
przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu
uchwałą nr 27/2020 z dnia 01.06.2020r.
Regulamin Określający zasady zakładania, użytkowania i rozliczania kosztów instalacji domofonowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu
I. Postanowienia ogólne.
§ 1
§ 2
Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
II. Zasady zakładania (montażu), wymiany i konserwacji instalacji domofonowych.
§ 3
§ 4
§ 5
Usunięcia zgłaszanych awarii dokonuje się niezwłocznie, jednak nie później niż do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
III. Koszty montażu, wymiany i konserwacji domofonów
§ 6
Regulamin został zatwierdzony Uchwałą Zarządu nr 6|2019 z dnia 11.04.2019r.
REGULAMIN ROZLICZANIA KOSZTÓW DOSTAWY WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW ORAZ USTALANIA ODPŁATNOŚCI ZA WODĘ I ŚCIEKI W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „HUTNIK” W ZAWIERCIU
Niniejszy regulamin został opracowany o:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin określa zasady rozliczania kosztów dostawy wody, ciepłej wody użytkowej i odprowadzania ścieków oraz ustalania odpłatności z tego tytułu dla osób korzystających z lokali w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”.§ 2
§ 3
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
§ 4
§ 5
§ 6
§ 7
WARUNKI TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNE MONTAŻU I UŻYTKOWANIA WODOMIERZY
§ 8
§ 9
§ 10
W przypadku wykonywania prac remontowych wymagających demontażu wodomierza, użytkownik lokalu winien przed przystąpieniem do tych prac zgłosić to w Spółdzielni. Służby Spółdzielni dokonują na koszt użytkownika demontażu wodomierza, odczytują jego stan w chwili demontażu, dokonują ponownego montażu po zakończeniu prac i plombują wodomierz. Z czynności przemontowania wodomierza sporządzany jest protokół w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Użytkownika i Spółdzielni. Koszty przemontowania wodomierza obciążają użytkownika.
§ 11
§ 12
Regulamin przetargu na ustanowienie i zbycie prawa odrębnej własności lokalu należącego do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej "Hutnik" w Zawierciu
§ 1
Regulamin określa zasady i warunki przeprowadzania przetargu na ustanowienie i zbycie prawa odrębnej własności lokalu należącego do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu, do którego to lokalu nie przysługuje nikomu spółdzielcze lokatorskie prawo lub roszczenie o ustanowienie takiego prawa lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
§ 2
Spółdzielnia ogłasza przetarg na ustanowienie prawa odrębnej własności lokalu w przypadkach przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 15 grudnia 2000r o spółdzielniach mieszkaniowych i postanowieniach Statutu Spółdzielni.
§ 3
1. Decyzję o przeznaczeniu lokalu do przetargu podejmuje Zarząd Spółdzielni.
2. Przetarg ogłasza i organizuje Zarząd Spółdzielni.
§ 4
1. Spółdzielnia zawiadamia o przetargu na stronie internetowej oraz przez publikację ogłoszenia w prasie lokalnej.
2. Niezależnie od zawiadomienia w sposób określony w ust.l niniejszego paragrafu Spółdzielnia może dodatkowo zamieścić ogłoszenie o przetargu na tablicach ogłoszeń w siedzibie Spółdzielni i administracjach osiedlowych.
§ 5
§ 6
Spółdzielnia wyznacza termin przetargu nie wcześniej niż 14 dni od daty ukazania się ogłoszenia przetargowego.
§ 7
Przetarg odbywa się ustnie lub w drodze złożenia ofert na piśmie.
§ 8
§ 9
Osobą bliską osobie biorącej udział w przetargu, o której mowa w §8 ust.4 pkt.3) niniejszego Regulaminu jest:
§ 10
Podczas przeprowadzania postępowania przetargowego komisja sporządza protokół, który zawiera następujące informacje:
a) termin przetargu,§ 11
1. Spółdzielnia zobowiązana jest do traktowania na równych prawach wszystkie osoby przystępujące do przetargu i przeprowadzenia przetargu w sposób zapewniający uczciwą konkurencję.§ 12
Cenę wywoławczą lokalu mieszkalnego postawionego do przetargu ustala się na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
§ 13
1. Warunkiem dopuszczenia do przetargu jest wpłacenie przed przetargiem:§ 14
Osoby stawające do przetargu zobowiązane są do zapoznania się i przestrzegania postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie i w Statucie Spółdzielni oraz obowiązujących przepisów prawa.
§ 15
1. Postępowanie przetargowe jest ważne bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferował cenę powyżej ceny wywoławczej.§ 16
Cena uzyskana w wyniku przetargu na podstawie decyzji Zarządu Spółdzielni zaliczana jest w pozostałe przychody operacyjne Spółdzielni.
§ 17
1. Przetarg ustny odbywa się w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu przetargowym.§ 18
1. Osoby stawające do przetargu pisemnego obowiązane są złożyć ofertę cenową na piśmie. Oferta cenowa w zamkniętej kopercie, winna być złożona w sekretariacie Spółdzielni lub przesłana pocztą na adres Spółdzielni. Na kopercie oferent informuje Spółdzielnię jakiego lokalu dotyczy oferta.§ 19
1. Z osobą, która wygrała przetarg, po wpłaceniu przez nią zaoferowanej ceny, zostanie zawarta umowa o ustanowienie i przeniesienie prawa odrębnej własności lokalu będącego przedmiotem przetargu, w terminie ustalonym z kancelarią notarialną, o którym Spółdzielnia zawiadomi nabywcę.§ 20
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo odwołania, bądź unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
§ 21
1. Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu w dniu 02.11.2020.Uchwałą Nr 64/2020