STATUT Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu zawierający zmiany zatwierdzone na Walnym Zgromadzeniu odbywanym w częciach w dniu 04.10.2018r.
STATUT Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu zawierający zmiany zatwierdzone na Walnym Zgromadzeniu odbywanym w częciach w dniu 04.10.2018r.
Ustalania wysokości opłat od czynności prawnych i faktycznych oraz w związku z wydawaniem dokumentów dla potrzeb członków i innych osób w Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu .
Niniejszy regulamin zostaje wydany na podstawie:
- art.18 ustawy z dnia 16 września 1982r Prawo spółdzielcze,
- art.. 81 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r o spółdzielniach mieszkaniowych,
- §48 ust.1 pkt.27 i §1501 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu zatwierdzonym przez ZPCz w dniu 14.12.2009r zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym w Częstochowie.
§1
Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów, zaznajamiania się z uchwałami organów Spółdzielni, protokołami obrad organów Spółdzielni, protokołami lustracji, rocznymi sprawozdaniami finansowymi i z działalności Spółdzielni, a także z umowami zawieranymi przez Spółdzielnię z osobami trzecimi.
Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, rocznych sprawozdań finansowych i z działalności Spółdzielni.
Kopie uchwał dotyczące spraw indywidualnych członków Spółdzielni i pracowników nie są udostępniane.
Koszty sporządzania kopii dokumentów, o których mowa w ust. 2, z wyjątkiem statutu i regulaminów uchwalonych na podstawie statutu, pokrywa członek Spółdzielni wnioskujący o ich otrzymanie.
Spółdzielnia pobiera opłaty od czynności prawnych i faktycznych oraz opłaty od sporządzenia i wydania kopii dokumentów.
Opłaty określa Zarząd Spółdzielni (załącznik nr 1 do Regulaminu).
§2
Udostępnianie dokumentów do wglądu lub w formie kserokopii, o których mowa w §1 odbywa się na pisemny wniosek członka Spółdzielni (załącznik nr 2 do Regulaminu). Wniosek powinien zawierać dokładną nazwę dokumentu i jego zakres tematyczny oraz zostać sprecyzowany w stopniu umożliwiającym identyfikację żądanego dokumentu. Spółdzielnia dokonuje czynności prawnych i faktycznych oraz udostępnia dokumenty, o których mowa w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, zgodnie z rzeczywistym stanem danej sprawy, wynikającej z dokumentacji źródłowej w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Zaznajamianie się dokumentami o których mowa w §1 odbywa się w siedzibie Spółdzielni w obecności pracownika Spółdzielni.
Członek stwierdza podpisem realizację wniosku, tzn. że w określonym dniu zapoznał się z dokumentami wymienionymi we wniosku lub otrzymał kopię dokumentów (załącznik nr 3 do Regulaminu).
Zabrania się skanowania, fotografowania, kopiowania w jakikolwiek sposób dokumentów udostępnionych do wglądu.
§3
Zarząd Spółdzielni może odmówić członkowi wglądu do umów zawartych z osobami trzecimi, jeżeli naruszałoby to prawa tych osób lub jeżeli istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta pozyskane informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni i przez to wyrządzi szkodę Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie. Zarząd Spółdzielni może odmówić wydania kopii faktur i umów zawartych przez Spółdzielnię z osobami trzecimi, jeżeli w ocenie Zarządu mogłoby to naruszyć prawa tych osób lub zagrażać interesowi Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie.
Odmowa udostępnienia dokumentów następuje przede wszystkim z powodu ochrony tajemnicy handlowej oraz ochrony danych osobowych, do której przestrzegania Spółdzielnia jest zobowiązana na podstawie przepisów prawa i zawartych umów.
§4
Członek Spółdzielni, który otrzymał kopie dokumentów, o których mowa w §1 nie może udostępniać tych dokumentów osobom trzecim, powielać ich ani rozpowszechniać w inny sposób
Członek Spółdzielni ma obowiązek zachować w tajemnicy dane, o których dowiedział się podczas przeglądania dokumentów lub z otrzymanych kopii dokumentów. Członek Spółdzielni może wykorzystać dane uzyskane z udostępnionych dokumentów tylko w celach związanych ze Spółdzielnią i w jej interesie. Wykorzystanie udostępnionych dokumentów w sposób sprzeczny z Regulaminem oraz innymi przepisami prawa lub w sposób zagrażający interesowi Spółdzielni, osób trzecich lub innych członków Spółdzielni może stać się podstawą wykluczenia z grona członków Spółdzielni w oparciu o §13 ust.2 pkt.1 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.
§5
1. Opłaty dotyczące zaświadczeń i kopii dokumentów określone w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu są wpłacane w kasie Spółdzielni lub na konto bankowe Spółdzielni przed wydaniem dokumentu
2. Opłatami dotyczącymi wezwań do zapłaty oraz korespondencji poleconej obciążony zostanie adresat, do którego kierowana jest korespondencja.
Potwierdzeniem uiszczenia opłaty, określonej w niniejszym Regulaminie jest dowód wpłaty, którego kserokopię składa się do akt danej sprawy, załatwionej przez Spółdzielnię. Wpływy z opłat wymienionych w niniejszym Regulaminie, przeznaczone są na pokrycie kosztów dokonywania czynności prawnych i faktycznych oraz kosztów wydawania kopii dokumentów.
§6
Spółdzielnia prowadzi rejestr udostępnianych dokumentów oraz wydawanych kserokopii dokumentów. Członek Spółdzielni, któremu zostały udostępnione do wglądu dokumenty lub otrzymał kopię dokumentów o których mowa w §1 niniejszego Regulaminu składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz, że będzie przestrzegał zasad z niego wynikających i przepisów o ochronie danych osobowych.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
§7
Niniejszy Regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu 16.08.2016r Uchwałą nr 36/2016 i obowiązuje od dnia jego uchwalenia.
Regulamin określający obowiązki napraw i konserwacji części wspólnych nieruchomości, wewnątrz lokali oraz rozliczenia z tytułu dodatkowego wyposażenia lokali.
§1
1. Podstawowy zakres obowiązków Spółdzielni w dziedzinie napraw w budynku obejmuje naprawy i wymiany wewnętrznych instalcji wodociągowej, gazowej i ciepłej wody (bez urządzeń odbiorczych), a także naprawy i wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji elektrycznej oraz anteny zbiorczej i utrzymanie w sprawności przewodów spalinowych, dymowych, wentylacyjnych.
2. Walne Zgromadzenie może rozszerzyć obowiązki Spółdzielni, odnośnie napraw i wymian wewnątrz budynków poza zakres określony w ust. 1, uchwalając na ten cel dodatkowe odpisy na fundusz remontowy.
§2
Podstawowy zakres obowiązków wewnątrz budynków obejmuje naprawy i wymiany:
a) pionów wewnętrznych instalacji wodociągowej i ciepłej wody użytkowej do głównego zaworu odcinającego w mieszkaniu bez zaworu,
b) instalacji gazowej - bez urządzeń odbiorczych,
c) wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej w budynku (piony oraz poziomy w piwnicach) wraz z trójnikiem rozgałęzionym do lokalu oraz usuwania niedrożności pionów,
d) instalacji centralnego ogrzewania bez zaworów termostatycznych i podzielników kosztów,
e) wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku do tablicy bezpiecznikowej w mieszkaniu,
f) anteny zbiorczej TV i TV SAT bez odbiorników,
g) utrzymanie w sprawności przewodów dymowych, spalinowych, wentylacyjnych.
§3
1. Naprawy wewnątrz lokali nie zaliczone do obowiązków Spółdzielni obciążają członków zajmujących te lokale, osoby nie będące członkami, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, właściciele mieszkań, najemców lokali oraz osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego, w szczególności:
a) naprawa i wymiana podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz okładzin ceramicznych,
b) naprawa i wymiana stolarki drzwiowej i okennej wraz z montażem urządzeń nawiewnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z dnia 15 czerwca 2002r.) § 155 ust. 3 i 4,
c) naprawa i wymiana urządzeń techniczno-sanitarnych,
d) naprawa i wymiana przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
e) napraw i wymiana wewnętrznej instalacji wodociągowej od głównego zaworu odcinającego (wraz z zaworem) w mieszkaniu do urządzeń odbiorczych wraz z tymi urządzeniami,
f) wymiana wodomierzy mieszkaniowych,
g) malowanie lub tapetowanie ścian i sufitów oraz naprawa uszkodzonych tynków ścian i sufitów,
h) wewnętrznych instalacji elektrycznych od tablicy bezpiecznikowej (łącznie z jej odbudową) wraz z osprzętem (gniazda wtykowe, przełączniki)
i) malowanie drzwi i okien, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczychw celu ich zapiezpieczenia przed korozją,
j) uzupełnianie oszkleń drzwi o kien w lokalu,
k) odnawianie ścian i sufitów wewnętrznych loggii balkonowej za wyjątkiem elewacji,
l) utrzymanie w należytym stanie technicznym drzwi w przydzielonym pomieszczeniu piwnicznym (w tym naprawa, wymiana) i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich.
2. Naprawa wszelkich uszkodzeń wewnątrz lokalu powstałych z winy osób zajmujących lokal obiąża te osoby.
3. Naprawy wewnątrz lokalu zaliczone do obowiązków lokatora oraz odnowienie lokalu mogą być wykonane przez Spółdzielnię tylko za odpłątnością zainteresowanego lokatora poza opłatami uiszczonymi za używanie lokalu.
4. Lokator jest zobowiązanydo uzyskania zgody Spółdzielni na wprowadzanie istotnych zmian w lokalu, w stosunku do pierwotnych rozwiązań projektowych, dokonywanych w czasie użytkowania lokalu a także, na wszelkie przeróbki w mieszkaniach, w szczególności: instalacji gazowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, wentylacyjnej i spalinowej, stawianie lub rozbieranie ścianek działowych, przebudowy i zabudowy balkonów i loggii.
§4
1. Przez dodatkowe wyposażenie lokali rozumie się nie zaliczane do kosztów inwestycji nakłady poczynione ze środków lokatorów lub innych użytkowników na wyposażenie i wykończenie lokali, mające charakter trwały i podnoszące wartość użytkową lokali, a w szczególności:
a) wykonanie mebli wbudowanych lub dostawianych (szafki kuchenne, szafy bieliźniano - ubraniowe),
b) wykonanie okładzin ceramicznych (glazura, terakota itp.), drewnianych i panelowych,
c) położenie podłóg drewnianych, paneli podłogowych,
2. Dodatkowe wyposażenie i wykończenie lokali, jeśli nie jest wykonane za pośrednictwem Spółdzielni wymaga zgody Spółdzielni wyówczas, gdy połączone jest ze zmianami w układzie funkcjonalno - użytkowym lokalu, zmianami konstrukcyjnymi lub pionów instalacyjnych.
3. Nakłady, o których mowa w ust. 1 nie są zapisywane na wykłady mieszkaniowe i budowlane członków.
4. W przypadku przekształcenia tytułu prawnego do lokalu, płatności wymagane od użytkownika lokalu z tytułu tego przekształcenia nie mogą obejmować wartości dodatkowego wyposażenia i wykończenia sfinansowanego przez użytkownika lokalu.
§5
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. z dnia 9 września 1999r. Nr 74, poz. 836) użytkownik lokalu zobowiązany jest zapewniać pełną sprawność techniczną i użytkową instalacji wewnętrznych lokalu, jego wyposażenie technicznego oraz bezpieczeństwo ich użytkowania.
Regulamin zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 03.03.2011r.
Uchwała Nr 17/2011.
§1
Regulamin porządku domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”, reguluje:
1. Prawa i obowiązki użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobach w zakresie ochrony i utrzymania bezpieczeństwa, higieny i estetyki budynków, ich otoczenia, infrastruktury;
2. Warunki zgodnego współżycia mieszkańców;
3. Zasady utrzymania spokoju, porządku i czystości;
4. Uprawnienia Spółdzielni jako zarządcy nieruchomości w zakresie egzekwowania zapisów regulaminu.
§2
1. Budynki, ich otoczenie oraz wszelkie urządzenia na terenie osiedli są własnością członków Spółdzielni.
2. Użytkownicy lokali posiadający tytuł prawny oraz ci, którzy ten tytuł utracili odpowiadają za zachowanie własne, a także za zachowanie innych osób wspólnie z nimi użytkujących lokal stale lub czasowo, a nawet chwilowo w nim przebywających.
3. Wszyscy użytkownicy powinni dbać o czystość na klatkach schodowych, korytarzach, piwnicach, suszarniach i innych pomieszczeniach wspólnego użytkowania oraz na zewnątrz budynku.
Przepisy w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym mieszkań i budynków
§3
1. Lokal mieszkalny może być użytkowany tylko na cele mieszkalne zgodnie z jego przeznaczeniem, warunkami technicznymi użytkowania, ochrony przeciwpożarowej, wymogami ochrony środowiska.
2. Dopuszcza się za zgodą Zarządu Spółdzielni możliwość wykonywania zawodu w lokalu mieszkalnym przez jego użytkownika, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu innych mieszkańców i nie zakłóca spokoju.
3. Wszelkie zmiany funkcji lokalu wymagają zgody Spółdzielni oraz zgody organu samorządu terytorialnego w tym do spraw nadzoru budowlanego.
4. Użytkownik mieszkania jest zobowiązany należycie dbać o zajmowane mieszkanie i inne przydzielone mu pomieszczenia oraz dokonywać napraw urządzeń technicznych i wyposażenia mieszkania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. W razie niedokonania niezbędnych napraw przez użytkownika, Spółdzielnia - po bezskutecznym wezwaniu - ma prawo przeprowadzić te naprawy na koszt osoby posiadającej tytuł prawny do zajmowanego mieszkania.
6. Wszelkie przeróbki mogą być dokonywane jedynie za pisemną zgodą Spółdzielni.
7. Zabrania się wszelkich przeróbek i napraw instalacji ogólnej budynku. Przy stwierdzeniu usterek, nieprawidłowości lub w wypadku zagrożenia należy zgłosić do Spółdzielni i innych właściwych instytucji.
§4
1. Do podstawowych obowiązków użytkowników lokali w szczególności należy:
a) utrzymanie szczelności stolarki okiennej na poziomie umożliwiającym zapewnienie skutecznej wymiany powietrza w pomieszczeniach zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami (za stały dopływ świeżego powietrza odpowiada użytkownik lokalu),
b) utrzymanie odpowiedniej temperatury i wilgotności (zgodnie z prawem budowlanym) oraz przewietrzanie lokalu,
c) niezwłoczne informowanie Spółdzielni o uszkodzeniach urządzeń służących do rozliczania mediów:
a. podzielników kosztów centralnego ogrzewania,
b. liczników ciepła,
c. wodomierzy,
d) na żądanie Spółdzielni użytkownik lokalu zobowiązany jest udostępnić lokal w celu:
a. kontroli sprawności zainstalowanych urządzeń pomiarowych i podzielników, odczytu oraz wymiany w/w urządzeń,
b. wykonania czynności obciążających Spółdzielnię tj. przeglądów instalacji gazowej, elektrycznej, przewodów kominowych,
c. ustalenia przyczyny wystąpienia awarii i jej usunięcia,
e) przestrzeganie zakazu zastawiania dróg pożarowo-technicznych,
f) przestrzeganie zakazu wprowadzania do kanalizacji przedmiotów mogących zahamować odpływ. W przypadku zatkania instalacji kanalizacyjnej z powodu niewłaściwego jej użytkowania kosztami udrożnienia, Spółdzielnia może obciążyć osobę, która przyczyniła się do awarii,
g) przestrzeganie zakazu wprowadzania do zsypów przedmiotów mogących zahamować ich drożność,
h) naprawy szkód w budynku i otoczeniu powstałych z win użytkowników lokali lub osób z nimi zamieszkujących i go odwiedzających,
i) zabezpieczenie zajmowanych pomieszczeń przed utratą ciepła poprzez uszczelnienie i zabezpieczenie przed deszczem, śniegiem i wiatrem,
j) przestrzeganie zasad czystości i porządku w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku oraz w otoczeniu budynku,
k) wszelkie odpady i nieczystości należy gromadzić w wyznaczonym do tego miejscu i pojemnikach do tego przeznaczonych,
l) racjonalne używanie światła na klatkach schodowych, piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku,
ł) zgłaszanie spostrzeżeń w zakresie dewastacji budynku, uszkodzeń, awarii instalacji i urządzeń znajdujących się w części nieruchomości wspólnej.
m) zabezpieczenie balkonów przed zaleganiem śniegu i lodu,
n) utrzymanie zajmowanego lokalu w należytym stanie higieniczno-sanitarnym.
2. Zabrania się:
a) umieszczania i składowania na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, suszarniach i innych pomieszczeniach ogólnego użytku wszelkich odpadów, sprzętów i innych przedmiotów niezgodnych z przeznaczeniem tych pomieszczeń. Spółdzielnia ma prawo uprzątnąć te przedmioty na koszt właściciela,
b) składowania i przechowywania materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących,
c) przechowywania w piwnicach pojazdów i urządzeń z silnikami spalinowymi,
d) przechowywania na balkonach i loggiach przedmiotów łatwopalnych i oszpecających wygląd budynku,
e) montowania urządzeń, anten, tablic, reklam na częściach wspólnych budynku bez zgody Spółdzielni,
f) zasłaniania kratek wentylacyjnych oraz stosowania okapów z wentylatorem mechanicznym,
g) stosowania gazu propan-butan w budynkach do których doprowadzony jest gaz ziemny. Dotyczy również budynków, w których znajduje się instalacja zasilająca kotłownię gazową,
h) użytkowania lokalu, budynku i jego otoczenia w sposób pogarszający warunki zamieszkania lub/i bezpieczeństwa współmieszkańcom,
i) spożywania alkoholu, palenia wyrobów tytoniowych oraz innych używek na klatkach schodowych, w windach, w piwnicach, korytarzach piwnicznych, innych pomieszczeniach ogólnego użytku oraz na placach zabaw,
j) wykonywania wszelkich prac zakłócających spokój współmieszkańcom w godz. 19:00-8:00 tj. kucie w ścianach, wiercenie itp. Każdy użytkownik lokalu wykonujący remont zobowiązany jest do bieżącego sprzątania gruzu i zanieczyszczeń z klatki schodowej,
k) wykonywania jakichkolwiek prac w piwnicach i innych pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku mogących zakłócić spokój innym mieszkańcom w godzinach od 22:00 do 6:00,
l) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do czynności mających charakter usługowy,
m) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego w szczególności piekarników elektrycznych oraz sprzętu AGD pod rygorem dochodzenia przez Spółdzielnię należności z tytułu nielegalnego poboru energii elektrycznej z
części wspólnej w kwocie 100,00zł netto za jednorazowy incydent,
n) wyrzucania przez okno, balkon, loggie przedmiotów, śmieci, niedopałków papierosowych i innych nieczystości,
o) podlewania kwiatów i innych roślin na balkonach w sposób, gdzie nadmiar wody ścieka po elewacji budynku, brudzi okna i balkony lokali położonych na niższych kondygnacjach,
p) trzepania dywanów w miejscach do tego nie przeznaczonych,
q) grillowania na balkonach i loggiach,
r) parkowania samochodów, motocykli, motorowerów, quadów w miejscach do tego nie przeznaczonych powodując niszczenie zieleni i chodników oraz w miejscach utrudniających komunikację,
s) parkowania na miejscach postojowych przyczep campingowych oraz niesprawnych samochodów - wraków itp. Użytkownicy miejsc parkingowych zobowiązani są do przestrzegania czystości na zajmowanym miejscu,
t) prowadzenia hodowli wszelkich zwierząt i ptactwa w mieszkaniach, piwnicach i innych częściach wspólnych w budynku i na terenie osiedla.
u) dokarmiania psów, kotów przez co zwierzęta mogą powodować zanieczyszczenia klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic, piaskownic, trawników, chodników, elewacji budynków i innych miejsc
publicznych,
w) dokarmiania ptaków poprzez wysypywanie karmy lub umieszczanie resztek żywności na parapetach okiennych i balkonach, co powoduje brudzenie elewacji oraz okien lokali niżej położonych. Użytkownik lokalu dokarmiający w w/w sposób ptaki, ponosi pełną odpowiedzialność za szkody przez nie wyrządzone,
y) dokarmiania ptaków, zanieczyszczania lub zaśmiecania terenów zasobów Spółdzielni w szczególności poprzez wysypywanie karmy i umieszczanie resztek żywności przy budynkach mieszkalnych, na trawnikach, chodnikach, skwerach, placach zabaw, terenach przy altanach śmieciowych oraz innych miejscach użytku publicznego. Czynność ta zostanie potraktowana jako zanieczyszczanie lub zaśmiecanie miejsc publicznych na podstawie art. 145 kodeksu wykroczeń, albo nie stosowanie się do wskazań i nakazów w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych na podstawie art. 117 kodeksu wykroczeń.
z) zakłócania innym mieszkańcom spokoju, w tym w szczególności spoczynku nocnego w godzinach od 22:00 do 6:00 jakimkolwiek hałasem, w szczególności głośnym odtwarzaniem muzyki lub innych dźwięków, krzykiem, alarmem lub innym wybrykiem,
ż) wychodzenia na dach budynku.
§5
1. Trzymanie w mieszkaniu psów, kotów i innych zwierząt jest dopuszczalne, o ile nie zagraża zdrowiu oraz gdy nie zakłóca spokoju, a właściciele są w stanie zagwarantować im odpowiednią opiekę i przestrzegać przepisów sanitarno-porządkowych
2. Posiadacze zwierząt domowych zobowiązani są do:
a) poddawania zwierząt obowiązkowym szczepieniom ochronnym,
b) przestrzegania przepisów dotyczących zasad postępowania w razie wystąpienia choroby zakaźnej. O każdym przypadku wystąpienia choroby zakaźnej lub o jej podejrzeniu należy niezwłocznie powiadomić właściwą Stację Sanitarno-Epidemiologiczną i Spółdzielnię,
c) wyprowadzania psów poza obręb lokalu wyłącznie w kagańcu i/lub na smyczy. Zabrania się wypuszczania zwierząt bez dozoru poza obręb własnego mieszkania,
d) niedopuszczania do zanieczyszczania przez zwierzęta klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic oraz piaskownic, trawników, chodników i innych miejsc publicznych, a w przypadku powstałego zanieczyszczenia - do jego natychmiastowego usunięcia i pokrycia kosztów dezynfekcji i ewentualnej wymiany piasku w piaskownicy,
e) naprawiania wszelkich szkód wyrządzonych przez zwierzęta,
f) niedopuszczania do zakłócania spokoju, porządku publicznego i wypoczynku nocnego wywołanego przez np. uporczywe wycie lub szczekanie psów,
g) nieprzetrzymywania (zamykania bez opieki) na balkonach psów, kotów i innych zwierząt.
Przepisy w zakresie współżycia mieszkańców
1. Warunkiem zgodnego współżycia wszystkich mieszkańców osiedla jest wzajemna życzliwość i poszanowanie spokoju.
2. Cisza nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.
3. Użytkownicy lokali i ich goście obowiązani są do zachowania na terenie osiedla, budynku, lokalu w sposób nie zakłócający spokoju innym mieszkańcom.
4. Opiekunowie są obowiązani zwracać uwagę na kulturalne zachowanie się dzieci. Za szkody wyrządzone przez dzieci wszelką odpowiedzialność stosownie do odrębnych przepisów prawa ponoszą ich prawni opiekunowie.
Postanowienia końcowe
1. Osoby nie przestrzegające postanowień niniejszego Regulaminu, podlegają sankcjom przewidzianym w tym Regulaminie, Statucie Spółdzielni i innych przepisach prawa. Do osób tych Zarządca może stosować upomnienia.
2. W przypadku łamania powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego Zarząd Spółdzielni skieruje wniosek do właściwego organu o ukaranie.
3. W przypadku uporczywego wykraczania osoby korzystającej z lokalu przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu albo niewłaściwego zachowania tej osoby, czyniącego korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, Spółdzielnia może w trybie procesu żądać:
a) orzeczenia przez sąd o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
b) sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu albo sprzedaży lokalu stanowiącego przedmiot odrębnej własności w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
Z żądaniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, występuje Zarząd Spółdzielni na wniosek Rady Nadzorczej.
Tekst jednolity Regulaminu Porządku Domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 64/2019 z dnia 03.06.2019r
§1
Podstawy prawne niniejszego Regulaminu stanowią:
1. ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (tekst jednolity z 2021 poz. 716 wraz z późn. zm.) wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,Postanowienia ogólne
§2
Postanowienia niniejszego regulaminu mają zastosowanie do wszystkich lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Hutnik” z siedzibą w Zawierciu, zwaną dalej Spółdzielnią, które są wyposażone w instalację centralnego ogrzewania.§3
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
1. dostawca – przedsiębiorstwo energetyczne dostarczające ciepło na podstawie umowy zawartej ze Spółdzielnią;Ogólne zasady rozliczania kosztów centralnego ogrzewania
§4
1. Rozliczeniu podlegają ponoszone przez Spółdzielnię koszty dostawy ciepła na potrzeby centralnego ogrzewania lub koszty wytworzenia ciepła we własnych kotłowniach Spółdzielni.§5
1. Koszty dostawy ciepła rozliczane są według metody wykorzystującej wskazania podzielników, z uwzględnieniem współczynników wyrównawczych zużycia ciepła na ogrzewanie wynikających z położenia lokalu w bryle budynku, przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowych warunków eksploatacji budynku określonych w odrębnych przepisach, która powinna stymulować energooszczędne zachowania użytkowników lokali oraz zapewniać ustalanie kosztów zakupu ciepła w sposób odpowiadający zużyciu ciepła na ogrzewanie.
2. Zarząd Spółdzielni zapewnia ustalenie wyznaczenia dla kosztów zmiennych zakupu ciepła dla każdego sezonu grzewczego:
a) maksymalnego kosztu zmiennego zakupu ciepła zależnego od jego zużycia w lokalach w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni lokali użytkowanych w budynku wielolokalowym;
b) minimalnego kosztu zmiennego zakupu ciepła zależnego od jego zużycia w lokalach w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni lokali użytkowanych w budynku wielolokalowym.
3. Spółdzielnia powierza dokonywanie odczytów podzielników oraz rozliczenie kosztów dostawy ciepła podmiotowi zewnętrznemu, który prowadzi taką działalność.
§6
1. Zarząd Spółdzielni zapewnia określenie współczynników wyrównawczych dla poszczególnych lokali wynikających z ich położenia w bryle budynku na potrzeby rozliczenia kosztów dostawy ciepła.
2. W indywidualnych przypadkach, gdy Spółdzielnia uzna to za uzasadnione, możliwe jest rozliczenie kosztów dostawy ciepła dla danego lokalu z zastosowaniem współczynnika korekcyjnego ustalonego przez Spółdzielnię.
§7
1. W przypadku, gdy z przyczyn, za które odpowiada użytkownik lokalu, niemożliwe jest zainstalowanie podzielników, koszty zmienne dostawy ciepła ustala się jako iloczyn najwyższego koszty ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu w danym budynku i powierzchni danego lokalu.
2. Użytkownik lokalu użytkowego, w którym nie funkcjonują podzielniki, ponosi koszty dostawy ciepła do takiego lokalu w wysokości równej opłatom za centralne ogrzewanie.
Zasady wnoszenia opłat ze centralne ogrzewanie, ustalania zaliczek oraz terminów rozliczeń i składania reklamacji
§8
1. Użytkownik lokalu uiszcza miesięczne zaliczki na pokrycie kosztów dostawy ciepła w danym okresie rozliczeniowym w postaci opłat za centralne ogrzewanie.§9
W przypadku zmiany warunków dostawy ciepła skutkującej zmianą kosztów w trakcie okresu rozliczeniowego, Rada Nadzorcza zmienia wysokość ustalonej stawki opłaty za centralne ogrzewanie.
§10
W uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek użytkownika lokalu, Zarząd Spółdzielni może zmienić wysokość opłaty za centralne ogrzewanie.
§11
1. Obowiązek wnoszenia opłat za centralne ogrzewanie powstaje z dniem nabycia przez użytkownika lokalu tytułu prawnego do korzystania z lokalu.
2. Obowiązek wnoszenia opłat za centralne ogrzewanie ustaje z dniem utraty przez użytkownika lokalu tytułu prawnego do korzystania z lokalu, nie wcześniej jednak niż z dniem poinformowania Spółdzielni o tym fakcie przez takiego użytkownika lokalu.
3. Użytkownik lokalu korzystający z lokalu bez tytułu prawnego obowiązany jest uiszczać opłaty za centralne ogrzewania w okresie korzystania z lokalu.
4. Użytkownik lokalu jest obowiązany niezwłocznie powiadomić Spółdzielnię o zmianie osoby, której przysługuje tytuł prawny do lokalu, terminie takiej zmiany oraz umożliwić dokonanie odczytu podzielników na chwilę zmiany osoby uprawnionej do lokalu.
5. W przypadku braku możliwości dokonania odczytu podzielników, Spółdzielnia dokona rozliczenia kosztów dostawy ciepła pomiędzy poprzednim i obecnym użytkownikiem lokalu proporcjonalnie do czasu przysługiwania każdemu z nich tytułu prawnego do lokalu lub czasu korzystania przez każdego z nich z lokalu w danym okresie rozliczeniowym
6. Rozliczenie kosztów dostawy ciepła z osobą, która utraciła tytuł prawny do lokalu lub zaprzestała korzystania z lokalu, następuje w terminie rozliczenia kosztów dostawy ciepła dla innych użytkowników lokali w Spółdzielni.
7. Każdy z użytkowników lokalu ponosi odrębnie koszty swego indywidualnego rozliczenia kosztów dostawy ciepła.
§12
1. Indywidualne rozliczenie kosztów dostawy ciepła powinno nastąpić przed upływem trzech miesięcy od zakończenia okresu rozliczeniowego.
2. Użytkownik lokalu może odwołać się pisemnie do Spółdzielni od przedstawionego mu rozliczenia w nieprzekraczalnym terminie 1 miesiąca. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie. Po upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzednim rozliczenie uważa się za ostateczne i nie podlega ono korekcie.
3. Wyjaśnienie rozliczenia spoczywa na podmiocie zewnętrznym, który je sporządził.
4. Spółdzielnia rozpatruje odwołanie w terminie 2 miesięcy od daty jego otrzymania.
5. Wniesienie odwołania nie zwalnia użytkownika lokalu od obowiązku zapłaty kwoty wynikającej z rozliczenia oraz bieżących opłat za centralne ogrzewanie.
§13
1. W przypadku, gdy w wyniku rozliczenia kosztów dostawy ciepła, powstanie nadpłata nad sumą opłat za centralne ogrzewanie należnych za okres rozliczeniowy, podlega ona zaliczeniu na poczet zaległych, a w przypadku braku zaległości, bieżących opłat za korzystanie z lokalu na warunkach i w terminach określonych przez Zarząd Spółdzielni.
2. W przypadku, gdy suma opłat za centralne ogrzewanie należnych za okres rozliczeniowy jest niższa niż kwota wynikająca z rozliczenia kosztów dostawy ciepła, użytkownik lokalu zobowiązany jest dopłacić brakującą kwotę w terminie określonym przez Zarząd Spółdzielni.
3. Informację o warunkach i terminach zaliczania nadpłaty, o której mowa w ust. 1, i dopłaty brakującej kwoty, o której mowa w ust. 2, zamieszcza się w indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania przekazywanym użytkownikowi lokalu.
Zasady użytkowania podzielników i urządzeń pomiarowych.
§14
1. W przypadku awarii grzejnika, użytkownik lokalu zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Spółdzielnię i umożliwić dokonanie odczytu podzielnika, pod rygorem utraty prawa do rozliczenia kosztów dostawy ciepła według wskazań podzielników i dokonania tego rozliczenia zgodnie z postanowieniami §7 ust.1 niniejszego regulaminu.
2. W przypadku braku możliwości dokonania odczytu wskazań podzielnika, w szczególności na skutek jego awarii, na potrzeby rozliczenia kosztów dostawy ciepła przyjmuje się jako wskazanie takiego podzielnika średnie wskazanie pozostałych podzielników zainstalowanych na pozostałych grzejnikach w danym lokalu.
3. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia podzielników albo niewłaściwego użytkowania grzejników lub podzielników, odczyty z takich urządzeń nie będą uwzględniane na potrzeby rozliczenia kosztów dostawy ciepła. W takim przypadku koszty zmienne ogrzewania danego lokalu ustala się jako iloczyn: najwyższego kosztu ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu w budynku i powierzchni takiego lokalu.
4. Każdy użytkownik lokalu ponosi koszty indywidualnego rozliczenia dostawy ciepła ustalone przez podmiot zewnętrzny sporządzający rozliczenie.
§15
Użytkownik lokalu obowiązany jest udostępnić lokal w celu sprawdzenia prawidłowości działania instalacji c.o. wewnątrz lokalu lub podzielników zainstalowanych na grzejnikach oraz dokonania odczytu wskazań podzielników zainstalowanych na grzejnikach w lokalu, o ile nie jest możliwy zdalny odczyt wskazań.
§16
1. Użytkownik lokalu zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Spółdzielnię o każdym przypadku uszkodzenia instalacji c.o. wewnątrz lokalu, podzielnika, zaworu termostatycznego pod rygorem ponoszenia odpowiedzialności za wynikłą szkodę.
2. Uszkodzenia, o których mowa w ust. 1 powstałe z przyczyn niezależnych od użytkownika lokalu, usuwane są na koszt Spółdzielni.
3. W przypadku sporu lub trudności w ustaleniu przyczyn uszkodzenia, ustala je komisja powołana przez Spółdzielnię, a jej ustalenia są ostateczne i wiążą użytkownika lokalu.
4. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia podzielnika lub zaworu termostatycznego z przyczyn, za które odpowiada użytkownik lokalu, ponosi on koszty ich naprawy lub wymiany na nowe.
5. Spółdzielnia jest uprawniona do okresowej kontroli poprawności działania podzielników.
6. Na wniosek użytkownika lokalu Spółdzielnia przeprowadza kontrolę poprawności działania podzielnika. W przypadku stwierdzenia prawidłowego działania takiego podzielnika koszty kontroli ponosi użytkownik lokalu, na wniosek którego przeprowadzono kontrolę.
7. Kontrola kontroli poprawności działania podzielników określa cennik takich usług dodatkowych stosowany przez podmiot zewnętrzny sporządzający rozliczenie kosztów dostawy ciepła.
§17
1. Instalacja c.o. ogrzewania stanowi część nieruchomości wspólnej.
2. Jakakolwiek ingerencja w instalację c.o., a w szczególności:.
- montaż dodatkowych grzejników lub powiększenie zestawów oraz wymiana grzejników dotychczasowych,
- demontaż grzejników lub ich likwidacja,
- spuszczanie wody z instalacji c.o.,
- zmiana nastaw wstępnych zaworów grzejnikowych,
wymaga uzyskania uprzedniej zgody Spółdzielni wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. Spółdzielnia może uzależnić udzielenie zgody od spełnienia określonych warunków, w szczególności gdy wynikają one z przepisów prawa.
3. Użytkownik lokalu jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić Spółdzielnię o jakimkolwiek uszkodzeniu lub dokonanej bez uprzedniej zgody Spółdzielni ingerencji w obrębie instalacji c.o., podzielnika, plomby, miejsca zamocowania podzielników..
4. Jakakolwiek ingerencja w instalację centralnego ogrzewania zmierzające do zafałszowania lub uniemożliwienia indywidualnego rozliczenia kosztów c.o. może skutkować odpowiedzialnością za nielegalny pobór ciepła.
§18
1. Wprowadza się opłatę za ogrzewanie klatek schodowych wyposażonych w ciepłomierze w budynkach przy ul. Cmentarnej 1 i 3 oraz ul. Paderewskiego 30 w Zawierciu.
2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego lokalu w danej klatce schodowej w wysokości ilorazu kosztów dostawy ciepła dotyczących klatki schodowej wynikających ze wskazania ciepłomierza oraz liczby lokali w danej klatce schodowej.
3. Opłata, o której mowa w ust. 1, jest płatna miesięcznie w terminie zapłaty innych opłat za korzystanie z lokalu wynikającym ze Statutu Spółdzielni.
§19
1. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2022 r.
2. Zdniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu traci moc dotychczasowy Regulamin rozliczania kosztów dostawy i zużycia ciepła w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu .
Niniejszy Regulamin został zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w dniu 04.05.2022r Uchwałą nr 26/2022.
Podstawa prawna:
Postanowienia ogólne
§1
§2
§3
Warunki finansowe wynajmu lokali
§4
§5
§6
§7
§8
§9
§10
§11
Najemca lokalu ma obowiązek stosować się do Regulaminu Porządku Domowego obowiązującego w Spółdzielni oraz respektować potrzeby innych mieszkańców i sąsiadów.
§12
Bez zgody Spółdzielni najemca nie może oddać lokalu, lub jego części do bezpłatnego używania, ani go podnająć. Zgoda Wynajmującego nie jest wymagana co o osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym.
§13
§14
Zmiana tytułu prawnego do lokalu użytkowego zajmowanego na warunkach najmu wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia Członków. Zgoda taka nie jest wymagana dla realizacji uprawnień przysługujących najemcom, wynikających z art. 39 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
§15
§16
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, Kodeksu Cywilnego, Statutu Spółdzielni oraz innych regulaminów i decyzji organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.
Rozdział I
Przepisy ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa zasady, formy i tryb udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
§ 3
Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia przez zamawiającego lub wykonawców stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu, a w sprawach nieuregulowanych Regulaminem – powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.
Rozdział II
Zasady udzielania zamówienia
§ 4
Zamówienie może być udzielone wyłącznie wykonawcy, który został wybrany na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 5
Zamówienia udziela się w trybie:
§ 6
§ 7
Zamawiający zobowiązany jest do traktowania wszystkich wykonawców na równych prawach i do prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.
§ 8
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się:
§ 9
W postępowaniu o udzielenie zamówienia nie mogą występować w imieniu zamawiającego, ani też wykonywać czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia osoby, które:
§ 10
O ile niniejszy Regulamin nie przewiduje wyraźnie inaczej, wszelkie oświadczenia i zawiadomienia składane przez zamawiającego lub wykonawcę wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11
Rozdział III
Przetarg
§ 12
Do przetargu mogą przystąpić wszyscy wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia, którzy chcą złożyć ofertę.
§ 13
W przypadku przetargu zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu:
§ 14
Ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:
§ 15
Specyfikacja warunków zamówienia obejmuje:
§ 16
§ 17
Zarząd zamawiającego ustala ogólne warunki umowy, decydując w szczególności o:
§ 18
§ 19
§ 20
§ 21
§ 22
§ 23
§ 24
§ 25
Komisja odrzuca ofertę w przypadku, jeżeli:
§ 26
§ 27
Umowę zawiera się w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia zawiadomienia uczestników o wyborze oferty zgodnie z § 26 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
Rozdział IV
Zapytanie o cenę
§ 28
Zapytanie o cenę stanowi tryb udzielania zamówienia, w którym zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców, nie mniej niż dwóch i zaprasza ich do składania ofert.
§ 29
Zapytanie o cenę może być stosowane, jeżeli wartość zamówienia nie przekracza równowartości 200.000EUR.
§ 30
Zaproszenie do złożenia oferty zawiera co najmniej:
§ 31
Rozdział V
Zamówienie z wolnej ręki
§ 32
Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach przeprowadzonych tylko z jednym wykonawcą.
§ 33
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, po zbadaniu rynku, jeżeli zachodzi jedna ze wskazanych okoliczności:
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 34
Regulamin niniejszy został zatwierdzony
przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu
uchwałą nr 27/2020 z dnia 01.06.2020r. z późn. zm.
Regulamin Określający zasady zakładania, użytkowania i rozliczania kosztów instalacji domofonowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu
I. Postanowienia ogólne.
§ 1
§ 2
Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
II. Zasady zakładania (montażu), wymiany i konserwacji instalacji domofonowych.
§ 3
§ 4
§ 5
Usunięcia zgłaszanych awarii dokonuje się niezwłocznie, jednak nie później niż do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
III. Koszty montażu, wymiany i konserwacji domofonów
§ 6
Regulamin został zatwierdzony Uchwałą Zarządu nr 6|2019 z dnia 11.04.2019r.
REGULAMIN ROZLICZANIA KOSZTÓW DOSTAWY WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW ORAZ USTALANIA ODPŁATNOŚCI ZA WODĘ I ŚCIEKI W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „HUTNIK” W ZAWIERCIU
Niniejszy regulamin został opracowany o:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin określa zasady rozliczania kosztów dostawy wody, ciepłej wody użytkowej i odprowadzania ścieków oraz ustalania odpłatności z tego tytułu dla osób korzystających z lokali w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”.§ 2
§ 3
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
§ 4
§ 5
§ 6
§ 7
WARUNKI TECHNICZNO-EKSPLOATACYJNE MONTAŻU I UŻYTKOWANIA WODOMIERZY
§ 8
§ 9
§ 10
W przypadku wykonywania prac remontowych wymagających demontażu wodomierza, użytkownik lokalu winien przed przystąpieniem do tych prac zgłosić to w Spółdzielni. Służby Spółdzielni dokonują na koszt użytkownika demontażu wodomierza, odczytują jego stan w chwili demontażu, dokonują ponownego montażu po zakończeniu prac i plombują wodomierz. Z czynności przemontowania wodomierza sporządzany jest protokół w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Użytkownika i Spółdzielni. Koszty przemontowania wodomierza obciążają użytkownika.
§ 11
§ 12
Regulamin przetargu na ustanowienie i zbycie prawa odrębnej własności lokalu należącego do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej "Hutnik" w Zawierciu
§ 1
Regulamin określa zasady i warunki przeprowadzania przetargu na ustanowienie i zbycie prawa odrębnej własności lokalu należącego do zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu, do którego to lokalu nie przysługuje nikomu spółdzielcze lokatorskie prawo lub roszczenie o ustanowienie takiego prawa lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
§ 2
Spółdzielnia ogłasza przetarg na ustanowienie prawa odrębnej własności lokalu w przypadkach przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 15 grudnia 2000r o spółdzielniach mieszkaniowych i postanowieniach Statutu Spółdzielni.
§ 3
1. Decyzję o przeznaczeniu lokalu do przetargu podejmuje Zarząd Spółdzielni.
2. Przetarg ogłasza i organizuje Zarząd Spółdzielni.
§ 4
1. Spółdzielnia zawiadamia o przetargu na stronie internetowej oraz przez publikację ogłoszenia w prasie lokalnej.
2. Niezależnie od zawiadomienia w sposób określony w ust.l niniejszego paragrafu Spółdzielnia może dodatkowo zamieścić ogłoszenie o przetargu na tablicach ogłoszeń w siedzibie Spółdzielni i administracjach osiedlowych.
§ 5
§ 6
Spółdzielnia wyznacza termin przetargu nie wcześniej niż 14 dni od daty ukazania się ogłoszenia przetargowego.
§ 7
Przetarg odbywa się ustnie lub w drodze złożenia ofert na piśmie.
§ 8
§ 9
Osobą bliską osobie biorącej udział w przetargu, o której mowa w §8 ust.4 pkt.3) niniejszego Regulaminu jest:
§ 10
Podczas przeprowadzania postępowania przetargowego komisja sporządza protokół, który zawiera następujące informacje:
a) termin przetargu,§ 11
1. Spółdzielnia zobowiązana jest do traktowania na równych prawach wszystkie osoby przystępujące do przetargu i przeprowadzenia przetargu w sposób zapewniający uczciwą konkurencję.§ 12
Cenę wywoławczą lokalu mieszkalnego postawionego do przetargu ustala się na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
§ 13
1. Warunkiem dopuszczenia do przetargu jest wpłacenie przed przetargiem:§ 14
Osoby stawające do przetargu zobowiązane są do zapoznania się i przestrzegania postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie i w Statucie Spółdzielni oraz obowiązujących przepisów prawa.
§ 15
1. Postępowanie przetargowe jest ważne bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferował cenę powyżej ceny wywoławczej.§ 16
Cena uzyskana w wyniku przetargu na podstawie decyzji Zarządu Spółdzielni zaliczana jest w pozostałe przychody operacyjne Spółdzielni.
§ 17
1. Przetarg ustny odbywa się w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu przetargowym.§ 18
1. Osoby stawające do przetargu pisemnego obowiązane są złożyć ofertę cenową na piśmie. Oferta cenowa w zamkniętej kopercie, winna być złożona w sekretariacie Spółdzielni lub przesłana pocztą na adres Spółdzielni. Na kopercie oferent informuje Spółdzielnię jakiego lokalu dotyczy oferta.§ 19
1. Z osobą, która wygrała przetarg, po wpłaceniu przez nią zaoferowanej ceny, zostanie zawarta umowa o ustanowienie i przeniesienie prawa odrębnej własności lokalu będącego przedmiotem przetargu, w terminie ustalonym z kancelarią notarialną, o którym Spółdzielnia zawiadomi nabywcę.§ 20
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo odwołania, bądź unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.
§ 21
1. Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu w dniu 02.11.2020.Uchwałą Nr 64/2020