Statut Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu

STATUT Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK" w Zawierciu zawierający zmiany zatwierdzone na Walnym Zgromadzeniu odbywanym w częciach w dniu 04.10.2018r.

Czytaj więcej

Regulamin ustalania wysokości opłat od czynności prawnych i faktycznych oraz w związku z wydawaniem dokumentów

Ustalania wysokości opłat od czynności prawnych i faktycznych oraz w związku z wydawaniem dokumentów dla potrzeb członków i innych osób w Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu .

Niniejszy regulamin zostaje wydany na podstawie:

- art.18 ustawy z dnia 16 września 1982r Prawo spółdzielcze,
- art.. 81 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r o spółdzielniach mieszkaniowych,
- §48 ust.1 pkt.27 i §1501 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu zatwierdzonym przez ZPCz w dniu 14.12.2009r zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym w Częstochowie.

§1

Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów, zaznajamiania się z uchwałami organów Spółdzielni, protokołami obrad organów Spółdzielni, protokołami lustracji, rocznymi sprawozdaniami finansowymi i z działalności Spółdzielni, a także z umowami zawieranymi przez Spółdzielnię z osobami trzecimi.

Członek Spółdzielni ma prawo otrzymania kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, rocznych sprawozdań finansowych i z działalności Spółdzielni.

Kopie uchwał dotyczące spraw indywidualnych członków Spółdzielni i pracowników nie są udostępniane.

Koszty sporządzania kopii dokumentów, o których mowa w ust. 2, z wyjątkiem statutu i regulaminów uchwalonych na podstawie statutu, pokrywa członek Spółdzielni wnioskujący o ich otrzymanie.

Spółdzielnia pobiera opłaty od czynności prawnych i faktycznych oraz opłaty od sporządzenia i wydania kopii dokumentów.

Opłaty określa Zarząd Spółdzielni (załącznik nr 1 do Regulaminu).

§2

Udostępnianie dokumentów do wglądu lub w formie kserokopii, o których mowa w §1 odbywa się na pisemny wniosek członka Spółdzielni (załącznik nr 2 do Regulaminu). Wniosek powinien zawierać dokładną nazwę dokumentu i jego zakres tematyczny oraz zostać sprecyzowany w stopniu umożliwiającym identyfikację żądanego dokumentu. Spółdzielnia dokonuje czynności prawnych i faktycznych oraz udostępnia dokumenty, o których mowa w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, zgodnie z rzeczywistym stanem danej sprawy, wynikającej z dokumentacji źródłowej w terminie 7 dni od złożenia wniosku.

Zaznajamianie się dokumentami o których mowa w §1 odbywa się w siedzibie Spółdzielni w obecności pracownika Spółdzielni.

Członek stwierdza podpisem realizację wniosku, tzn. że w określonym dniu zapoznał się z dokumentami wymienionymi we wniosku lub otrzymał kopię dokumentów (załącznik nr 3 do Regulaminu).

Zabrania się skanowania, fotografowania, kopiowania w jakikolwiek sposób dokumentów udostępnionych do wglądu.

§3

Zarząd Spółdzielni może odmówić członkowi wglądu do umów zawartych z osobami trzecimi, jeżeli naruszałoby to prawa tych osób lub jeżeli istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta pozyskane informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni i przez to wyrządzi szkodę Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie. Zarząd Spółdzielni może odmówić wydania kopii faktur i umów zawartych przez Spółdzielnię z osobami trzecimi, jeżeli w ocenie Zarządu mogłoby to naruszyć prawa tych osób lub zagrażać interesowi Spółdzielni. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie.

Odmowa udostępnienia dokumentów następuje przede wszystkim z powodu ochrony tajemnicy handlowej oraz ochrony danych osobowych, do której przestrzegania Spółdzielnia jest zobowiązana na podstawie przepisów prawa i zawartych umów.

§4

Członek Spółdzielni, który otrzymał kopie dokumentów, o których mowa w §1 nie może udostępniać tych dokumentów osobom trzecim, powielać ich ani rozpowszechniać w inny sposób

Członek Spółdzielni ma obowiązek zachować w tajemnicy dane, o których dowiedział się podczas przeglądania dokumentów lub z otrzymanych kopii dokumentów. Członek Spółdzielni może wykorzystać dane uzyskane z udostępnionych dokumentów tylko w celach związanych ze Spółdzielnią i w jej interesie. Wykorzystanie udostępnionych dokumentów w sposób sprzeczny z Regulaminem oraz innymi przepisami prawa lub w sposób zagrażający interesowi Spółdzielni, osób trzecich lub innych członków Spółdzielni może stać się podstawą wykluczenia z grona członków Spółdzielni w oparciu o §13 ust.2 pkt.1 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.

§5

Opłaty dotyczące zaświadczeń i kopii dokumentów określone w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu są wpłacane w kasie Spółdzielni przed wydaniem dokumentu. Opłatami dotyczącymi wezwań do zapłaty oraz korespondencji poleconej obciążony zostanie adresat, do którego kierowana jest korespondencja.

Potwierdzeniem uiszczenia opłaty, określonej w niniejszym Regulaminie jest dowód wpłaty, którego kserokopię składa się do akt danej sprawy, załatwionej przez Spółdzielnię. Wpływy z opłat wymienionych w niniejszym Regulaminie, przeznaczone są na pokrycie kosztów dokonywania czynności prawnych i faktycznych oraz kosztów wydawania kopii dokumentów.

§6

Spółdzielnia prowadzi rejestr udostępnianych dokumentów oraz wydawanych kserokopii dokumentów. Członek Spółdzielni, któremu zostały udostępnione do wglądu dokumenty lub otrzymał kopię dokumentów o których mowa w §1 niniejszego Regulaminu składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz, że będzie przestrzegał zasad z niego wynikających i przepisów o ochronie danych osobowych.

Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.

§7

Niniejszy Regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu 16.08.2016r Uchwałą nr 36/2016 i obowiązuje od dnia jego uchwalenia.

Załącznik nr.1

Załącznik nr.2

Załącznik nr.3

Załącznik nr.4

Regulamin określający obowiązki napraw i konserwacji

Regulamin określający obowiązki napraw i konserwacji części wspólnych nieruchomośœci, wewnątrz lokali oraz rozliczenia z tytułu dodatkowego wyposażenia lokali.

§1

1. Podstawowy zakres obowiązków Spółdzielni w dziedzinie napraw w budynku obejmuje naprawy i wymiany wewnętrznych instalcji wodociągowej, gazowej i ciepłej wody (bez urządzeń odbiorczych), a także naprawy i wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, instalacji elektrycznej oraz anteny zbiorczej i utrzymanie w sprawności przewodów spalinowych, dymowych, wentylacyjnych.

2. Walne Zgromadzenie może rozszerzyć obowiązki Spółdzielni, odnośnie napraw i wymian wewnątrz budynków poza zakres określony w ust. 1, uchwalając na ten cel dodatkowe odpisy na fundusz remontowy.

§2

Podstawowy zakres obowiązków wewnątrz budynków obejmuje naprawy i wymiany:

a) pionów wewnętrznych instalacji wodociągowej i ciepłej wody użytkowej do głównego zaworu odcinającego w mieszkaniu bez zaworu,
b) instalacji gazowej - bez urządzeń odbiorczych,
c) wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej w budynku (piony oraz poziomy w piwnicach) wraz z trójnikiem rozgałęzionym do lokalu oraz usuwania niedrożności pionów,
d) instalacji centralnego ogrzewania bez zaworów termostatycznych i podzielników kosztów,
e) wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku do tablicy bezpiecznikowej w mieszkaniu,
f) anteny zbiorczej TV i TV SAT bez odbiorników,
g) utrzymanie w sprawności przewodów dymowych, spalinowych, wentylacyjnych.

§3

1. Naprawy wewnątrz lokali nie zaliczone do obowiązków Spółdzielni obciążają członków zajmujących te lokale, osoby nie będące członkami, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, właściciele mieszkań, najemców lokali oraz osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego, w szczególności:

a) naprawa i wymiana podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz okładzin ceramicznych,
b) naprawa i wymiana stolarki drzwiowej i okennej wraz z montażem urządzeń nawiewnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z dnia 15 czerwca 2002r.) § 155 ust. 3 i 4,
c) naprawa i wymiana urządzeń techniczno-sanitarnych,
d) naprawa i wymiana przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
e) napraw i wymiana wewnętrznej instalacji wodociągowej od głównego zaworu odcinającego (wraz z zaworem) w mieszkaniu do urządzeń odbiorczych wraz z tymi urządzeniami, f) wymiana wodomierzy mieszkaniowych,
g) malowanie lub tapetowanie ścian i sufitów oraz naprawa uszkodzonych tynków ścian i sufitów,
h) wewnętrznych instalacji elektrycznych od tablicy bezpiecznikowej (łącznie z jej odbudową) wraz z osprzętem (gniazda wtykowe, przełączniki)
i) malowanie drzwi i okien, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczychw celu ich zapiezpieczenia przed korozją,
j) uzupełnianie oszkleń drzwi o kien w lokalu,
k) odnawianie ścian i sufitów wewnętrznych loggii balkonowej za wyjątkiem elewacji,
l) utrzymanie w należytym stanie technicznym drzwi w przydzielonym pomieszczeniu piwnicznym (w tym naprawa, wymiana) i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich.

2. Naprawa wszelkich uszkodzeń wewnątrz lokalu powstałych z winy osób zajmujących lokal obiąża te osoby.

3. Naprawy wewnątrz lokalu zaliczone do obowiązków lokatora oraz odnowienie lokalu mogą być wykonane przez Spółdzielnię tylko za odpłątnością zainteresowanego lokatora poza opłatami uiszczonymi za używanie lokalu.

4. Lokator jest zobowiązanydo uzyskania zgody Spółdzielni na wprowadzanie istotnych zmian w lokalu, w stosunku do pierwotnych rozwiązań projektowych, dokonywanych w czasie użytkowania lokalu a także, na wszelkie przeróbki w mieszkaniach, w szczególności: instalacji gazowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, wentylacyjnej i spalinowej, stawianie lub rozbieranie ścianek działowych, przebudowy i zabudowy balkonów i loggii.

§4

1. Przez dodatkowe wyposażenie lokali rozumie się nie zaliczane do kosztów inwestycji nakłady poczynione ze środków lokatorów lub innych użytkowników na wyposażenie i wykończenie lokali, mające charakter trwały i podnoszące wartość użytkową lokali, a w szczególności:

a) wykonanie mebli wbudowanych lub dostawianych (szafki kuchenne, szafy bieliźniano - ubraniowe),
b) wykonanie okładzin ceramicznych (glazura, terakota itp.), drewnianych i panelowych,
c) położenie podłóg drewnianych, paneli podłogowych,

2. Dodatkowe wyposażenie i wykończenie lokali, jeśli nie jest wykonane za pośrednictwem Spółdzielni wymaga zgody Spółdzielni wyówczas, gdy połączone jest ze zmianami w układzie funkcjonalno - użytkowym lokalu, zmianami konstrukcyjnymi lub pionów instalacyjnych.

3. Nakłady, o których mowa w ust. 1 nie są zapisywane na wykłady mieszkaniowe i budowlane członków.

4. W przypadku przekształcenia tytułu prawnego do lokalu, płatności wymagane od użytkownika lokalu z tytułu tego przekształcenia nie mogą obejmować wartości dodatkowego wyposażenia i wykończenia sfinansowanego przez użytkownika lokalu.

§5

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. z dnia 9 września 1999r. Nr 74, poz. 836) użytkownik lokalu zobowiązany jest zapewniać pełną sprawność techniczną i użytkową instalacji wewnętrznych lokalu, jego wyposażenie technicznego oraz bezpieczeństwo ich użytkowania.

Regulamin zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 03.03.2011r.

Uchwała Nr 17/2011.

Regulamin Porządku Domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”

§1

Regulamin porządku domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK”, reguluje:

1. Prawa i obowiązki użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w zasobach w zakresie ochrony i utrzymania bezpieczeństwa, higieny i estetyki budynków, ich otoczenia, infrastruktury;

2. Warunki zgodnego współżycia mieszkańców;

3. Zasady utrzymania spokoju, porządku i czystości;

4. Uprawnienia Spółdzielni jako zarządcy nieruchomości w zakresie egzekwowania zapisów regulaminu.

§2

1. Budynki, ich otoczenie oraz wszelkie urządzenia na terenie osiedli są własnością członków Spółdzielni.

2. Użytkownicy lokali posiadający tytuł prawny oraz ci, którzy ten tytuł utracili odpowiadają za zachowanie własne, a także za zachowanie innych osób wspólnie z nimi użytkujących lokal stale lub czasowo, a nawet chwilowo w nim przebywających.

3. Wszyscy użytkownicy powinni dbać o czystość na klatkach schodowych, korytarzach, piwnicach, suszarniach i innych pomieszczeniach wspólnego użytkowania oraz na zewnątrz budynku.

Przepisy w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym mieszkań i budynków

§3

1. Lokal mieszkalny może być użytkowany tylko na cele mieszkalne zgodnie z jego przeznaczeniem, warunkami technicznymi użytkowania, ochrony przeciwpożarowej, wymogami ochrony środowiska.

2. Dopuszcza się za zgodą Zarządu Spółdzielni możliwość wykonywania zawodu w lokalu mieszkalnym przez jego użytkownika, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu innych mieszkańców i nie zakłóca spokoju.

3. Wszelkie zmiany funkcji lokalu wymagają zgody Spółdzielni oraz zgody organu samorządu terytorialnego w tym do spraw nadzoru budowlanego.

4. Użytkownik mieszkania jest zobowiązany należycie dbać o zajmowane mieszkanie i inne przydzielone mu pomieszczenia oraz dokonywać napraw urządzeń technicznych i wyposażenia mieszkania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

5. W razie niedokonania niezbędnych napraw przez użytkownika, Spółdzielnia - po bezskutecznym wezwaniu - ma prawo przeprowadzić te naprawy na koszt osoby posiadającej tytuł prawny do zajmowanego mieszkania.

6. Wszelkie przeróbki mogą być dokonywane jedynie za pisemną zgodą Spółdzielni.

7. Zabrania się wszelkich przeróbek i napraw instalacji ogólnej budynku. Przy stwierdzeniu usterek, nieprawidłowości lub w wypadku zagrożenia należy zgłosić do Spółdzielni i innych właściwych instytucji.

§4

1. Do podstawowych obowiązków użytkowników lokali w szczególności należy:

a) utrzymanie szczelności stolarki okiennej na poziomie umożliwiającym zapewnienie skutecznej wymiany powietrza w pomieszczeniach zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami (za stały dopływ świeżego powietrza odpowiada użytkownik lokalu),
b) utrzymanie odpowiedniej temperatury i wilgotności (zgodnie z prawem budowlanym) oraz przewietrzanie lokalu,
c) niezwłoczne informowanie Spółdzielni o uszkodzeniach urządzeń służących do rozliczania mediów:

a. podzielników kosztów centralnego ogrzewania,
b. liczników ciepła,
c. wodomierzy,

d) na żądanie Spółdzielni użytkownik lokalu zobowiązany jest udostępnić lokal w celu:

a. kontroli sprawności zainstalowanych urządzeń pomiarowych i podzielników, odczytu oraz wymiany w/w urządzeń,
b. wykonania czynności obciążających Spółdzielnię tj. przeglądów instalacji gazowej, elektrycznej, przewodów kominowych,
c. ustalenia przyczyny wystąpienia awarii i jej usunięcia,

e) przestrzeganie zakazu zastawiania dróg pożarowo-technicznych,
f) przestrzeganie zakazu wprowadzania do kanalizacji przedmiotów mogących zahamować odpływ,
g) przestrzeganie zakazu wprowadzania do zsypów przedmiotów mogących zahamować ich drożność,
h) naprawy szkód w budynku i otoczeniu powstałych z win użytkowników lokali lub osób z nimi zamieszkujących i go odwiedzających,
i) zabezpieczenie zajmowanych pomieszczeń przed utratą ciepła poprzez uszczelnienie i zabezpieczenie przed deszczem, śniegiem i wiatrem,
j) przestrzeganie zasad czystości i porządku w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku oraz w otoczeniu budynku,
k) wszelkie odpady i nieczystości należy gromadzić w wyznaczonym do tego miejscu i pojemnikach do tego przeznaczonych,
l) racjonalne używanie światła na klatkach schodowych, piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku,
m) zgłaszanie spostrzeżeń w zakresie dewastacji budynku, uszkodzeń, awarii instalacji i urządzeń znajdujących się w części nieruchomości wspólnej.

2. Zabrania się:

a) umieszczania i składowania na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, suszarniach i innych pomieszczeniach ogólnego użytku wszelkich odpadów, sprzętów i innych przedmiotów niezgodnych z przeznaczeniem tych pomieszczeń. Spółdzielnia ma prawo uprzątnąć te przedmioty na koszt właściciela,
b) składowania i przechowywania materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących,
c) przechowywania w piwnicach pojazdów i urządzeń z silnikami spalinowymi,
d) przechowywania na balkonach i loggiach przedmiotów łatwopalnych i oszpecających wygląd budynku,
e) montowania urządzeń, anten, tablic, reklam na częściach wspólnych budynku bez zgody Spółdzielni,
f) zasłaniania kratek wentylacyjnych oraz stosowania okapów z wentylatorem mechanicznym,
g) stosowania gazu propan-butan w budynkach do których doprowadzony jest gaz ziemny. Dotyczy również budynków, w których znajduje się instalacja zasilająca kotłownię gazową,
h) użytkowania lokalu, budynku i jego otoczenia w sposób pogarszający warunki zamieszkania lub/i bezpieczeństwa współmieszkańcom,
i) spożywania alkoholu, palenia wyrobów tytoniowych oraz innych używek na klatkach schodowych, w windach, w piwnicach, korytarzach piwnicznych, innych pomieszczeniach ogólnego użytku oraz na placach zabaw,
j) wykonywania wszelkich prac zakłócających spokój współmieszkańcom w godz. 19:00-8:00 tj. kucie w ścianach, wiercenie itp. Każdy użytkownik lokalu wykonujący remont zobowiązany jest do bieżącego sprzątania gruzu i zanieczyszczeń z klatki schodowej,
k) wykonywania jakichkolwiek prac w piwnicach i innych pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku mogących zakłócić spokój innym mieszkańcom w godzinach od 22:00 do 6:00,
l) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do czynności mających charakter usługowy,
m) korzystania z gniazd poboru prądu elektrycznego w piwnicach i innych pomieszczeniach wspólnego użytku do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego w szczególności piekarników elektrycznych oraz sprzętu AGD pod rygorem dochodzenia przez Spółdzielnię należności z tytułu nielegalnego poboru energii elektrycznej z części wspólnej w kwocie 100,00zł netto za jednorazowy incydent,
n) wyrzucania przez okno, balkon, loggie przedmiotów, śmieci, niedopałków papierosowych i innych nieczystości,
o) podlewania kwiatów i innych roślin na balkonach w sposób, gdzie nadmiar wody ścieka po elewacji budynku, brudzi okna i balkony lokali położonych na niższych kondygnacjach,
p) trzepania dywanów w miejscach do tego nie przeznaczonych,
q) grillowania na balkonach i loggiach,
r) parkowania samochodów, motocykli, motorowerów, quadów w miejscach do tego nie przeznaczonych powodując niszczenie zieleni i chodników oraz w miejscach utrudniających komunikację,
s) parkowania na miejscach postojowych przyczep campingowych oraz niesprawnych samochodów - wraków itp. Użytkownicy miejsc parkingowych zobowiązani są do przestrzegania czystości na zajmowanym miejscu,
t) prowadzenia hodowli wszelkich zwierząt i ptactwa w mieszkaniach, piwnicach i innych częściach wspólnych w budynku i na terenie osiedla.
u) dokarmiania psów, kotów przez co zwierzęta mogą powodować zanieczyszczenia klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic, piaskownic, trawników, chodników, elewacji budynków i innych miejsc publicznych,
w) dokarmiania ptaków poprzez wysypywanie karmy lub umieszczanie resztek żywności na parapetach okiennych i balkonach, co powoduje brudzenie elewacji oraz okien lokali niżej położonych. Użytkownik lokalu dokarmiający w w/w sposób ptaki, ponosi pełną odpowiedzialność za szkody przez nie wyrządzone,
y) dokarmiania ptaków, zanieczyszczania lub zaśmiecania terenów zasobów Spółdzielni w szczególności poprzez wysypywanie karmy i umieszczanie resztek żywności przy budynkach mieszkalnych, na trawnikach, chodnikach, skwerach, placach zabaw, terenach przy altanach śmieciowych oraz innych miejscach użytku publicznego. Czynność ta zostanie potraktowana jako zanieczyszczanie lub zaśmiecanie miejsc publicznych na podstawie art. 145 kodeksu wykroczeń, albo nie stosowanie się do wskazań i nakazów w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych na podstawie art. 117 kodeksu wykroczeń.

§5

1. Trzymanie w mieszkaniu psów, kotów i innych zwierząt jest dopuszczalne, o ile nie zagraża zdrowiu oraz gdy nie zakłóca spokoju, a właściciele są w stanie zagwarantować im odpowiednią opiekę i przestrzegać przepisów sanitarno-porządkowych

2. Posiadacze zwierząt domowych zobowiązani są do:
a) poddawania zwierząt obowiązkowym szczepieniom ochronnym,
b) przestrzegania przepisów dotyczących zasad postępowania w razie wystąpienia choroby zakaźnej. O każdym przypadku wystąpienia choroby zakaźnej lub o jej podejrzeniu należy niezwłocznie powiadomić właściwą Stację Sanitarno-Epidemiologiczną i Spółdzielnię,
c) wyprowadzania psów poza obręb lokalu wyłącznie w kagańcu i/lub na smyczy. Zabrania się wypuszczania zwierząt bez dozoru poza obręb własnego mieszkania,
d) niedopuszczania do zanieczyszczania przez zwierzęta klatek schodowych, wind, korytarzy, piwnic oraz piaskownic, trawników, chodników i innych miejsc publicznych, a w przypadku powstałego zanieczyszczenia - do jego natychmiastowego usunięcia i pokrycia kosztów dezynfekcji i ewentualnej wymiany piasku w piaskownicy,
e) naprawiania wszelkich szkód wyrządzonych przez zwierzęta,
f) niedopuszczania do zakłócania spokoju, porządku publicznego i wypoczynku nocnego wywołanego przez np. uporczywe wycie lub szczekanie psów,
g) nieprzetrzymywania (zamykania bez opieki) na balkonach psów, kotów i innych zwierząt.

Przepisy w zakresie współżycia mieszkańców

1. Warunkiem zgodnego współżycia wszystkich mieszkańców osiedla jest wzajemna życzliwość i poszanowanie spokoju.

2. Cisza nocna obowiązuje od 22:00 do 6:00.

3. Użytkownicy lokali i ich goście obowiązani są do zachowania na terenie osiedla, budynku, lokalu w sposób nie zakłócający spokoju innym mieszkańcom.

4. Opiekunowie są obowiązani zwracać uwagę na kulturalne zachowanie się dzieci. Za szkody wyrządzone przez dzieci wszelką odpowiedzialność stosownie do odrębnych przepisów prawa ponoszą ich prawni opiekunowie.

Postanowienia końcowe

1. Osoby nie przestrzegające postanowień niniejszego Regulaminu, podlegają sankcjom przewidzianym w tym Regulaminie, Statucie Spółdzielni i innych przepisach prawa.

2. W przypadku łamania powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego Zarząd Spółdzielni skieruje wniosek do właściwego organu o ukaranie.

3. W przypadku uporczywego wykraczania osoby korzystającej z lokalu przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu albo niewłaściwego zachowania tej osoby, czyniącego korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, Spółdzielnia może w trybie procesu żądać:

a) orzeczenia przez sąd o wygaśnięciu spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
b) sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu albo sprzedaży lokalu stanowiącego przedmiot odrębnej własności w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
Z żądaniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, występuje Zarząd Spółdzielni na wniosek Rady Nadzorczej.

Tekst jednolity Regulaminu Porządku Domowego Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” zatwierdzony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 64/2019 z dnia 03.06.2019r

Regulamin rozliczania kosztów dostawy i zużycia ciepła w zasobach spółdzielni mieszkaniowej "HUTNIK"

§1

Regulamin określa zasady rozliczeń kosztów zakupu energii cieplnej oraz kosztów wytwarzania ciepła dla potrzeb centralnego ogrzewania z użytkownikami lokali wyposażonymi w instalację centralnego ogrzewania, znajdującego się w budynkach stanowiących własność Spółdzielni Mieszkaniowej "HUTNIK".

§2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. Spółdzielni - należy przez to rozumieć Spółdzielnię Mieszkaniową "HUTNIK",
2. lokalu - należy przez to rozumieć lokal mieszkalny i użytkowy,
3. użytkowniku lokalu - należy przez to rozumieć osoby zajmujące lokal na podstawie tytułu prawnego, jak również osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego, 4. sezonie grzewczym - należy przez to rozumieć okres między wrześniem a majem roku następnego, w którym warunki atmosferyczne powodują konieczność ciągłego dostarczania ciepła w celu
ogrzania obiektów.
5. średniomiesięcznym koszcie ogrzewania 1m2 powierzchni użytkowej lokalu w budynku - rozumie się przez to sumę kosztów centralnego ogrzewania dla danego budynku, poniesionych w okresie rozliczeniowym podzieloną przez całkowitą powierzchnię użytkową lokali znajdujących się w tym budynku i przez 12 miesięcy,
6. najwyższym koszcie ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu - rozumie się przez to ustalony w wyniku wstępnego rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania danego budynku koszt ogrzania konkretnego lokalu o najwyższym wskazaniu podzielników w nim zamontowanych podzielony przez jego powierzchnię i 12 miesięcy.

§3

Okresem rozliczeniowym kosztów dostawy ciepła w Spółdzielni jest okres pomiędzy dniem 1 czerwca bieżącego roku, a 31 maja roku następnego.

§4

Jeśli dla rozliczenia niektórych składników kosztów dostawy ciepła jednostką fizyczną jest m2 powierzchni użytkowej lokali, to powierzchnię tę oblicza się według zasad określonych polską normą PN-70/B-02365.

ZASADY ROZLICZANIA KOSZTÓW CENTRALNEGO OGRZEWANIA

§5

Koszty dostawy ciepła do budynków obejmują koszty ponoszone przez Spółdzielnię w związku z:

1. opłatami uiszczanymi zewnętrznym dostawcom ciepła;
w przypadku zakupu ciepła z obcych źródeł, kosztem dostawy ciepła są wyłącznie koszty ponoszone przez Spółdzielnię na rzecz dostawcy ciepła. Nie mogą być do tych kosztów zaliczane koszty utrzymania wewnętrznych instalacji w budynkach ani koszty utrzymania węzłów cieplnych oraz sieci ciepłowniczych i zewnętrznych instalacji odbiorczych eksploatowanych przez spółdzielnię we własnym zakresie. Koszty te są zaliczane do kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości.
2. eksploatacją własnych źródeł ciepła i związanych z nimi sieciami przesyłowymi oraz węzłami cieplnymi; w przypadku wytwarzania ciepła w źródłach eksploatowanych przez spółdzielnię do kosztów dostawcy ciepła mogą być zaliczane wszystkie koszty uznawane za uzasadnione dla wytwórców ciepła, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 17 września 2010r.(Dziennik Ustaw z 2010r. Nr 194, poz.1291).
W takim przypadku, do kosztów wytworzenia i dostawy ciepła zaliczane są również koszty utrzymania węzłów cieplnych oraz sieci cieplnych i zewnętrznych instalacji odbiorczych eksploatowanych przez spółdzielnię we własnym zakresie, ponadto kosztów obsługi kotłowni oraz kosztów energii elektrycznej wykorzystanej na potrzeby funkcjonowania kotłowni. Nie mogą być zaliczane do kosztów wytworzenia i dostawy ciepła koszty utrzymania instalacji wewnętrznych w budynkach; koszty te są zaliczane do kosztów utrzymania budynków.

§6

1. Koszty dostawy ciepła ewidencjonowane są i rozliczane odrębnie dla każdego budynku.
2. Koszty dostawy ciepła dla centralnego ogrzewania podlegają podziałowi wg. proporcji:
- 70% kosztów dostawy ciepła stanowią koszty stałe -rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali,
- 30% kosztów dostawy ciepła stanowią koszty zmienne - rozliczane według wskazań podzielników kosztów.
3. Koszty dostawy energii cieplnej w budynkach, w których w poszczególnych lokalach zamontowano liczniki ciepła do celów centralnego ogrzewania rozliczane będą wg. następujących zasad:
a) spłata stała za zamówioną moc cieplną oraz usługi przesyłowe mocy cieplnej, rozliczana na odbiorców indywidualnych według powierzchni grzewczej lokali; b) opłata zmienna ustalana wg. wskazań indywidualnego licznika ciepła w lokalu i obowiązującej aktualnie Taryfy ustalonej przez dostawcę ciepła;
c) różnice pomiędzy wskazaniami zużycia ciepła licznika głównego a sumą wskazań liczników w poszczególnych lokalach, będą stanowić obciążenie lokatorów proporcjonalnie do powierzchni użytkowych lokali.

§7

1. W zasobach SM "HUTNIK" rozliczenie za centralne ogrzewanie z użytkownikami poszczególnych lokali ma charakter zindywidualizowany.
2. Rozliczenie ciepła z indywidualnymi użytkownikami następuje na podstawie zainstalowanych ciepłomierzy i podzielników kosztów ogrzewania.
3. W przypadku braku w całym budynku urządzeń do indywidualnego rozliczania kosztów centralnego ogrzewania, o których mowa w ust. 2, rozliczenia z użytkownikami lokali prowadzi się proporcjonalnie do powierzchni lokalu.

§8

W budynkach objętych zindywidualizowanym systemem rozliczeń;
- koszty stałe centralnego ogrzewania są rozliczane proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali położonych w danym budynku,
- koszty zmienne centralnego ogrzewania są rozliczane na poszczególne lokale przy wykorzystaniu ciepłomierzy lub podzielników kosztów ogrzewania.

§9

Do kosztów stałych ogrzewania lokali zalicza się:
1) opłatę stałą pobieraną przez dostawcę za ciepło dostarczone na cele centralnego ogrzewania danego budynku,
2) koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku w danym budynku, tj. klatek schodowych, piwnic, strychów, pralni, suszarni, szybów itp. ,
3) koszty zmienne ogrzewania mieszkań skorygowane według zasad określonych w § 13 ust. 3,
4) koszty zmienne ogrzewania mieszkań nie pokryte opłatami ich użytkowników wskutek zastosowania zasady określonej w § 12.
5) koszty zmienne ogrzewania kuchni, łazienek.

§10

(skreślony)

§11

W budynkach objętych zindywidualizowanym systemem rozliczeń koszty zmienne ogrzewania budynku podlegają podziałowi na koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku oraz koszty zmienne ogrzewania lokali. Koszty zmienne ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku zalicza się do kosztów stałych ogrzewania lokali.

§12

Jeśli poszczególne lokale w budynku są wyposażone w przyrządy pomiarowe (ciepłomierze), kosztem zmiennym ogrzewania pomieszczeń ogólnego użytku jest różnica między wskazaniami ciepłomierza głównego budynku a sumą wskazań ciepłomierzy w poszczególnych lokalach, rozliczenie zgodnie z pkt c) ust. 3 § 6.

§13

1. skreślony
2. skreślony
3. W indywidualnych przypadkach współczynniki wyrównawcze określa komisja techniczna.
4. Współczynniki korekcyjne dla lokali użytkowych przyjmuje się w wysokości 1,0.

§14

(skreślony)

§14

1. Rozliczenie kosztów zmiennych ogrzewania w danym budynku przy zastosowaniu wskazań urządzeń podzielnikowych może być zastąpione systemem rozliczeń ryczałtowych (proporcjonalnie do powierzchni użytkowej poszczególnych lokali), jeśli zażąda tego w formie pisemnej więcej niż 2/3 użytkowników lokali w danym budynku. ,
2. Zmiana systemu rozliczania kosztów zmiennych ogrzewania może być dokonywana tylko przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego kosztów ogrzewania.

§15

1. Użytkownik lokalu użytkowego, w którym nie funkcjonują podzielniki kosztów ogrzewania, ponosi koszty za c.o. w wysokości stawki ryczałtowej, wyliczonej jako średni koszt ogrzewania 1m2 w budynku w danym okresie rozliczeniowym, powiększonym o 50%.
2. Jeśli użytkownik danego lokalu uniemożliwia zainstalowanie urządzeń pomiarowych lub podzielnikowych bądź uniemożliwia odczyt wskazań tych urządzeń, koszty zmienne ogrzewania tego lokalu ustala się jako iloczyn: najwyższego kosztu ogrzewania 1m2 powierzchni lokalu w budynku i powierzchni zajmowanego lokalu.
3. W przypadku odłączenia centralnego ogrzewania, rozliczenie kosztów z użytkownikiem lokalu nastąpi do wysokości pobranych zaliczek.

USTALANIE OPŁAT ZA CENTRALNE OGRZEWANIE LOKALI

§16

1. Opłaty za centralne ogrzewanie lokali ustalane są zaliczkowo na dany okres rozliczeniowy z uwzględnieniem:
- aktualnych cen ciepła,
- ilości ciepła zużytego w danym budynku na cele ogrzewania w poprzednim okresie rozliczeniowym lub obliczonej jako średnia dla dwóch bądź trzech ostatnich okresów rozliczeniowych.
2. Opłata zaliczkowa na dany okres rozliczeniowy jest płatna w ratach miesięcznych w terminach określonych dla innych opłat za korzystanie z lokalu.

§17

1. Jeśli w ciągu okresu rozliczeniowego następują zmiany warunkach dostawy ciepła powodujące wzrost kosztów, to dokonywana jest korekta zaliczkowo ustalonych opłat.
2. Decyzję o korekcie podejmuje Rada Nadzorcza.

§18

Zarząd Spółdzielni może na pisemny wniosek użytkownika, w uzasadnionych przypadkach zmniejszyć lub zwiększyć wysokość zaliczki.

§19

W wymiarze opłat za centralne ogrzewanie lokalu uwzględnia się koszty stałe i koszty zmienne. Opłata ustalana jest w formie ryczałtu w przeliczeniu na m2 powierzchni użytkowej lokalu.

§21

1. Obowiązek wnoszenia opłat za centralne ogrzewanie, powstaje z dniem postawienia lokalu przez spółdzielnię do dyspozycji użytkownika, chociażby faktyczne objęcie lokalu nastąpiło po tym dniu.
2. Obowiązek wnoszenia opłat ustaje z dniem faktycznego opróżnienia lokalu przez użytkownika.
3. Fakt objęcia oraz opuszczenia lokalu musi być potwierdzony protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym w obecności kierownika ADM-u oraz użytkownika lokalu.
4. Odczyty i rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania dokonywane są przez specjalistyczną firmę.

ZASADY UŻYTKOWANIA PODZIELNIKÓW KOSZTÓW I URZĄDZEŃ POMIAROWYCH

§22

(skreślony)

§23

1. Pisemne rozliczenie indywidualne kosztów ciepła powinno nastąpić przed upływem trzech miesięcy, od zakończenia okresu rozliczeniowego.
2. Użytkownik lokalu może odwołać się pisemnie do Spółdzielni. Odwołania i reklamacje dotyczące rozliczania ciepła należy składać w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty otrzymania rozliczenia. Po tym terminie rozliczenie uważa się za ostateczne i nie podlega korekcie. Odwołanie winno zawierać uzasadnienie.
3. Wyjaśnienie wszelkich wątpliwości w rozliczeniu za zużytą energię danego lokalu, obciąża firmę rozliczeniową.
4. Podstawą reklamacji nie może być nie udostępnienie lokalu dla dokonania odczytów podzielników kosztów w terminach ustalonych dla budynków, bez względu na przyczynę.
5. Odwołanie zostanie rozpatrzone w terminie 6 tygodni od daty jego wniesienia.
6. Wniesienie odwołania nie zwalnia Użytkownika od obowiązku płatności należności w ustalonych terminach.

§24

1. Jeżeli w wyniku rocznego rozliczenia kosztów energii nastąpi nadpłata, wysokość nadpłaty zostaje zaliczona na poczet bieżących opłat miesięcznych za lokal.
2. Nadpłatę, w przypadku Użytkownika zadłużonego wobec Spółdzielni, zalicza się w pierwszej kolejności na poczet zadłużenia z tytułu należności za używanie lokalu.
3. Jeżeli suma zaliczek miesięcznych nie pokryje należności, Użytkownik zobowiązany jest dopłacić brakującą kwotę w terminie określonym w odrębnej informacji zamieszczonej na indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania.
4. Jeżeli w wyniku rozliczenia kosztów rozliczenia energii cieplnej wystąpi nadpłata, wysokość nadpłaty zostanie zaliczona na poczet bieżących opłat czynszowych za lokal w terminie określonym w odrębnej informacji, zamieszczonej na "indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania".
5. W przypadku rozliczenia kosztów c.o. z byłym użytkownikiem za okres zamieszkiwania w lokalu zarządzanym przez SM, Spółdzielnia dokona rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania po zakończeniu sezonu grzewczego.
6. Szczegółowy sposób oraz terminy zwrotu nadpłat i uiszczania niedopłat wynikających z rozliczania c.o. określi Zarząd Spółdzielni, informując o tym w informacji zamieszczonej na "indywidualnym rozliczeniu kosztów centralnego ogrzewania".

§25

1. W przypadku zmiany użytkownika lokalu w trakcie sezonu grzewczego, Spółdzielnia dokona odczytu podzielników w dniu przekazania lokalu mieszkalnego i naniesie dane w protokole zdawczo-odbiorczym.
2. Odczyt dokonany na podstawie ust.1 stanowi podstawę dokonania rozliczenia z użytkownikiem zwalniającym lokal. Rozliczenie to następuje w terminie określonym w § 23 regulaminu.
3. W przypadku braku odczytu określonego w ust.1 koszty ogrzewania lokalu zostaną rozliczone proporcjonalnie do okresów użytkowania lokalu przez użytkowników.
4. W przypadku awarii grzejników, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt w Spółdzielni, która wyznaczy upoważnionego pracownika do dokonania odczytu podzielnika z udziałem Użytkownika, pod rygorem utraty prawa do rozliczenia według podzielników i zgodnie z postanowieniami § 16 ust.2 niniejszego regulaminu.
5. Pojedyncze grzejniki w lokalu nieopomiarowane, bądź ciepłomierze, podzielniki nieodczytane (gdy odczyt był technicznie niemożliwy, lub urządzenie było uszkodzone) rozliczane będą wg średniego zużycia lokalu obliczonego z pozostałych odczytów w danym budynku.
6. W przypadku awarii podzielnika kosztów lub ciepłomierza, rozliczenie będzie dokonane wg średniego zużycia w danym lokalu, obliczone z pozostałych odczytów na grzejnikach w danym lokalu.
7. Użytkownicy danego lokalu rozliczani proporcjonalnie do danego okresu zamieszkiwania
( w przypadku zmiany użytkownika lokalu w trakcie sezonu grzewczego) za koszty rozliczenia obciążani są odrębnie. 8. Koszty rozliczenia lokalu mieszkalnego nieudostępnionego do odczytu lub nieopomiarowanego, ponosi Użytkownik lokalu.
9. Koszty rozliczenia lokali będą rozdzielane na Użytkowników lokali według pozycji cennika plus obowiązująca stawka VAT.

§26

1. Użytkownik lokalu zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Spółdzielnię o każdym przypadku uszkodzenia instalacji c.o. wewnątrz lokalu, podzielnika kosztów, zaworu termostatycznego pod rygorem ponoszenia odpowiedzialności za wynikłą szkodę.
2. Uszkodzenia, o których mowa w ust. 1 powstałe z przyczyn niezależnych od Użytkownika lokalu, Administrator usuwa nieodpłatnie.
3. W przypadkach spornych i wobec trudności z ustaleniem przyczyn uszkodzenia Spółdzielnia powołuje specjalną komisję, której ustalenia wiążą Użytkownika.
4. W przypadku stwierdzenia zniszczenia urządzeń regulacyjno - pomiarowych, koszty przywrócenia ich sprawności ponosi użytkownik.
5. Spółdzielnia zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli sprawności działania podzielników kosztów i ciepłomierzy.
6. Na wniosek lokatora możliwe jest przeprowadzenie kontroli poprawności działania podzielnika. Jednakże w sytuacji stwierdzenia prawidłowego jego działania koszt usługi ponosi użytkownik.
7. Koszty usług dokonywanych przez firmę rozliczeniową wynikają z cennika usług dodatkowych stanowiącego załącznik do umowy rozliczeniowej.
8. Koszt naprawy i wymiany licznika ciepła ponosi użytkownik.

§27

Niedopuszczalna jest jakakolwiek ingerencja Użytkownika w instalację c.o. bez zgody Spółdzielni,
a w szczególności:
a) montaż dodatkowych grzejników lub powiększenie zestawów oraz wymiana grzejników dotychczasowych,
b) demontaż grzejników lub ich likwidacja,
c) spuszczanie wody z instalacji c.o.,
d) zmiana nastaw wstępnych zaworów grzejnikowych,
e) uszkodzenie podzielnika kosztów, plomby, zmiana miejsca zamocowania podzielników kosztów oraz każde inne działanie zmierzające do zafałszowania lub uniemożliwienia indywidualnego rozliczenia kosztów c.o.

USTALENIE OPŁATY ZA OGRZEWANIE KLATEK SCHODOWYCH

§28

1. Wprowadza się opłatę za ogrzewanie klatek schodowych w budynkach przy ul. Paderewskiego 30 i Cmentarnej 3.
2. Koszty ciepła dotyczące klatek schodowych wylicza się na podstawie zużycia ciepłomierza odpowiednio do ilości mieszkań w budynku.
3. Opłata zaliczkowa na dany okres rozliczeniowy jest płatna w ratach miesięcznych w terminach określonych dla innych opłat za korzystanie z lokalu.>

Niniejszy Regulamin zatwierdzony uchwałą Rady Nadzorczej Nr 5/2013 w dniu 04.02.2013r obowiązuje od dnia 01.06.2013r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§5 ust.1, §6, §12) Nr 64/2013 z dnia 16.12.2013r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.01.2014r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej nr 31/2014 (§13 ust.2, 3, §14, §9 ust.3, §26 ust.6,7) w dniu 10.03.2014, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.04.2014r,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§13 ust. 4, §21 ust.4, §22, §23 ust.1), Nr 38/2014 z dnia 07.05.2014r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.06.2014r.
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§10, §13 ust. 1 i 2, §25 ust. 5), Nr 67/2014 z dnia 01.09.2014r.,
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§24 ust. 4,5,6), Nr 80/2014 z dnia 03.10.2014r. w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 03.10.2014r.
Zmieniony uchwałą Rady Nadzorczej (§9 ust.5, §26 ust.8, §26 ust.1) Nr 36/2015 z dnia 04.09.2015r, w wersji ujednoliconej obowiązuje od dnia 01.10.2015r.

Regulamin najmu lokali mieszkalnych i lokali użytkowych w zasobach spódzielni mieszkaniowej „HUTNIK”

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r - Kodeks Cywilny
  2. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego
  3. Statut Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” uchwalony w dniu 14 grudnia 2009r

Postanowienia ogólne

§1

  1. Regulamin określa zasady wynajmowania przez Spółdzielnię lokali mieszkalnych, lokali użytkowych i garaży oraz zasady wynajmowania przez Spółdzielnię lokali mieszkalnych w ramach umów najmu okazjonalnego.
  2. Zasady te obejmują:
    • a) tryb wynajmowania lokali mieszkalnych,
    • b) zasady opłatności,
    • c) prawa i obowiązki najemców.

§2

  1. Spółdzielnia może wynajmować:
    • a) lokale mieszkalne:
      • - wolne w sensie prawnym (tj. takie, do których prawa dotychczasowych użytkowników wygasły),
      • - do których nie można ustanowić prawa odrębnej własności ze względu na ich cechy techniczno-użytkowe, brak popytu oraz obciążone zadłużeniem kredytowo-odsetkowym, które Spółdzielnia musiałaby jednorazowo rozliczyć z bankiem kredytującym, dokonując spłaty zobowiązań z własnych środków,
    • b) lokale użytkowe,
    • c) garaże.
  2. Lokale użytkowe i garaże mogą być wynajmowane osobom fizycznym i prawnym. Pierwszeństwo wynajęcia lokalu mieszkalnego przysługuje członkom Spółdzielni.
  3. Dobór najemców lokali mieszkalnych następuje na podstawie złożonych wniosków o najem tych lokali.
  4. Dobór najemców lokali użytkowych następuje na podstawie złożonych wniosków o najem tych lokali. Decyzję w sprawie wynajmu lokalu użytkowego i zawarcie umowy najmu dokonuje Zarząd Spółdzielni, uwzględniając gospodarcze przeznaczenie lokalu. Prawa i obowiązki najemców, wysokość czynszu i innych opłat, termin najmu i przedmiot najmu określają postanowienia umowy.
  5. Lokale mieszkalne mogą być wynajmowane Gminie na terenie której znajdują się nieruchomości Spółdzielni, w celu realizacji orzeczeń sądowych, których wykonanie zostało wstrzymane do czasu złożenia oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego z byłym lokatorem Spółdzielni. Szczegółowe warunki najmu lokali mieszkalnych Gminie z przeznaczeniem na lokale socjalne określa umowa zawarta między Spółdzielnią a Gminą.

§3

  1. Przez umowę najmu Spółdzielnia jako wynajmujący zobowiązuje się oddać osobie, o której mowa w §2, jako najemcy lokal do używania. Umowę najmu strony zawierają na czas oznaczony lub nieoznaczony. Umowa zawarta na czas oznaczony może być przedłużona na kolejny okres. Najem zawarty na czas nieoznaczony może być wypowiedziany przez każdą ze stron po złożeniu pisemnego wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i rozpoczyna bieg od pierwszego dnia miesiąca po złożeniu wypowiedzenia.
  2. Przez umowę najmu na czas określony Spółdzielnia zobowiązuje się oddać najemcy lokal mieszkalny do użytkowania na czas określony, nie dłuższy niż 10 lat.
  3. Szczegółowe warunki wynajmu lokali określa umowa zawarta przez Spółdzielnię z najemcą. Umowa oraz jej zmiany i uzupełnienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  4. W przypadku najmu lokalu użytkowego umowa powinna określać rodzaj działalności prowadzonej przez najemcę. Zmiana profilu działalności w najmowanym lokalu wymaga zgody Zarządu.

Warunki finansowe wynajmu lokali

§4

  1. Najemca zobowiązany jest wpłacić do kasy Spółdzielni kaucję w wysokości 12-rotności miesięcznego czynszu najmu za dany lokal. W uzasadnionych przypadkach Zarząd może ustalić niższą kaucję, nie mniejszą jednak niż 4-krotoność miesięcznego czynszu najmu za dany lokal.
  2. Kaucja nie jest oprocentowana i podlega zwrotowi w ciągu miesiąca od dnia opróżnienia lokalu lub nabycia jego własności przez najemcę, po potrąceniu należności wymagalnych od wynajmującego z tytułu najmu lokalu.
  3. Spółdzielnia może wynajmować lokale mieszkalne, gdy w lokalu pozostają zameldowane osoby nieposiadające tytułu prawnego do lokalu. Z osobami zajmującymi lokal, które utraciły tytuł prawny do tego lokalu, Zarząd może zawrzeć umowę najmu na czas oznaczony z możliwością przedłużenia na następny okres w przypadku wywiązywania się z płatności.
  4. Zarząd podejmuje decyzję o zawarciu umowy z osobami, które utraciły tytuł prawny do lokalu i bierze pod uwagę następujące okoliczności:
    najemca na dzień ustania członkostwa i wygaśnięcia prawa do lokalu powinien posiadać prawo do zwaloryzowanego wkładu mieszkaniowego, którego wartość powinna pokrywać występujące zobowiązania wobec Spółdzielni, w tym w szczególności obciążającą najemcę zaległość czynszową wraz z odsetkami, kosztami sądowymi i innymi oraz należność z tytułu kaucji mieszkaniowej. W przypadku występującej nadpłaty różnica ta za zgodą najemcy podlega zaliczeniu na poczet przyszłego czynszu.
  5. Zarząd może zawrzeć umowę najmu, gdy zwaloryzowany wkład na dzień wygaśnięcia prawa do lokalu nie pokrywa w całości zadłużenia pod warunkiem pisemnego uznania przez najemcę długu wobec Spółdzielni i zobowiązania się do jego spłaty.

§5

  1. Najemcy lokali mieszkalnych wnoszą na pokrycie kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości czynsze najmu ustalane według zasad określonych w umowach najmu. Najemca obowiązany jest także do wnoszenia comiesięcznych opłat na pokrycie kosztów centralnego ogrzewania oraz podgrzania wody, dostawy wody i odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości stałych oraz eksploatacji dźwigów i anteny zbiorczej.
  2. Miesięczną stawkę opłat za najem lokali użytkowych i garaży określa uchwała Rady Nadzorczej.

§6

  1. Opłaty, o których mowa w §5, powinny być uiszczane, co miesiąc z góry do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca.
  2. Od niewpłaconych w terminie należności Spółdzielnia naliczy i pobierze odsetki ustawowe za opóźnienie liczone do dnia zapłaty.
  3. Zmiana wysokości opłat za najem lokali mieszkalnych, lokali użytkowych i garaży następuje na podstawie uchwały Rady Nadzorczej.
  4. O zmianie wysokości opłat Spółdzielnia jest zobowiązana powiadomić najemców lokali użytkowych i garaży w formie pisemnej, co najmniej 14 dni przed upływem terminu do wnoszenia opłat, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego ten termin.
  5. O zmianie wysokości opłat zależnych od Spółdzielni, Spółdzielnia zawiadamia najemców lokali mieszkalnych w formie pisemnej, wypowiadając dotychczasową wysokość opłaty najpóźniej na koniec miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem 3 miesięcznego terminu wypowiedzenia. O zmianie opłat niezależnych od Spółdzielni, Spółdzielnia jest zobowiązana pisemnie powiadomić najemców co najmniej na 14 dni przed upływem terminu wnoszenia opłat, ale nie później niż do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego ten termin.
  6. Zmiana wysokości opłat nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.

§7

  1. Za opłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.
  2. Odpowiedzialność osób, o których mowa w ust.1, ogranicza się do wysokości czynszu i innych opłat należnych za okres ich faktycznego zamieszkiwania.

§8

  1. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio jej powstaniem najemca jest obowiązany niezwłocznie udostępnić lokal w celu jej usunięcia. Jeśli najemca jest nieobecny lub odmawia udostępnienia lokalu, Spółdzielnia ma prawo wejść do lokalu w obecności funkcjonariusza Policji, straży miejskiej, a także straży pożarnej, jeśli sytuacja tego wymaga.
  2. Jeżeli otwarcie lokalu nastąpiło pod nieobecność najemcy Spółdzielnia jest zobowiązana zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy. Z czynności tych sporządza się protokół.

§9

  1. Najemca zwalniający lokal jest zobowiązany przekazać go do Spółdzielni w stanie niepogorszonym w stosunku do stanu z chwili objęcia lokalu, przy uwzględnieniu zwykłego zużycia lokalu.
  2. Wszelkie ewentualne uszkodzenia, najemca naprawia na własny koszt. Po zakończeniu stosunku najmu wszelkie ulepszenia w lokalu przechodzą na własność Spółdzielni. Najemcy nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów dokonanych w lokalu.

§10

  1. Podstawowy zakres obowiązków Spółdzielni w dziedzinie napraw dotyczącej bieżącej eksploatacji i napraw wewnątrz lokalu, obejmuje naprawy i wymiany wewnętrznych instalacji wodociągowej, gazowej, ciepłej wody - bez urządzeń odbiorczych, a także naprawy i wymiany wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami.
  2. Do nakładów, które obciążają najemcę lokalu należą w szczególności:
    • 1) naprawa i wymiana podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz okładzin ceramicznych,
    • 2) naprawa i wymiana stolarki drzwiowej i okiennej wraz z nawiewnikami,
    • 3) naprawa i wymiana urządzeń techniczno-sanitarnych,
    • 4) naprawa i wymiana wewnętrznej instalacji wodociągowej od głównego zaworu odcinającego (wraz z zaworem) w mieszkaniu do urządzeń odbiorczych wraz z tymi urządzeniami,
    • 5) naprawa i wymiana przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
    • 6) malowanie lub tapetowanie ścian i sufitów oraz naprawa uszkodzonych tynków ścian i sufitów,
    • 7) malowanie drzwi i okien wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych i grzewczych, balustrad w celu zabezpieczenia przed korozją,
    • 8) wewnętrzna instalacja elektryczna od tablicy bezpiecznikowej (łącznie z jej obudową) wraz z osprzętem (gniazda wtykowe, przełączniki),
    • 9) uzupełnianie oszkleń drzwi i okien w lokalu,
    • 10) odnawianie ścian i sufitów, posadzek wewnętrznych loggi balkonowych za wyjątkiem elewacji,
    • 11) naprawa wszelkich uszkodzeń powstałych z winy najemcy lub osób korzystających z lokalu za zgodą najemcy.
  3. Naprawy wewnątrz lokalu zaliczone do obowiązków najemcy mogą być wykonane przez Spółdzielnię na zlecenie i koszt najemcy.

§11

Najemca lokalu ma obowiązek stosować się do Regulaminu Porządku Domowego obowiązującego w Spółdzielni oraz respektować potrzeby innych mieszkańców i sąsiadów.

§12

Bez zgody Spółdzielni najemca nie może oddać lokalu, lub jego części do bezpłatnego używania, ani go podnająć. Zgoda Wynajmującego nie jest wymagana co o osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym.

§13

  1. Najemca lokalu mieszkalnego, który przed przejęciem tego lokalu przez Spółdzielnię był mieszkaniem zakładowym, może wystąpić do Spółdzielni z wnioskiem o ustanowienie prawa odrębnej własności do tego lokalu na zasadach określonych w ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych.
  2. Najemcy lokalu mieszkalnego, którego właścicielem jest Spółdzielnia, zamieszkującemu w tym lokalu co najmniej 5 lat, będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa w nabyciu tego lokalu za cenę odpowiadającą jego wartości rynkowej ustalonej przez rzeczoznawcę majątkowego. Cenę rynkową będzie można wnieść jednorazowo lub w 18 miesięcznych ratach. Niniejsze uregulowanie nie dotyczy najemcy, o którym mowa w art.48 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

§14

Zmiana tytułu prawnego do lokalu użytkowego zajmowanego na warunkach najmu wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia Członków. Zgoda taka nie jest wymagana dla realizacji uprawnień przysługujących najemcom, wynikających z art. 39 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

§15

  1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu wstępują: małżonek, dzieci najemcy i jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był zobowiązany do świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemcą. Osoby te mogą wypowiedzieć umowę z zachowaniem terminów ustawowych, chociażby umowa najmu zawarta była na czas określony. W przypadku braku uprawnionych stosunek najmu wygasa.
  2. Osoby wymienione w ust.1 wstępują w stosunek najmu, jeżeli zamieszkiwały z najemcą do chwili jego śmierci.

§16

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, Kodeksu Cywilnego, Statutu Spółdzielni oraz innych regulaminów i decyzji organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.

Regulamin udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi

Rozdział I

Przepisy ogólne

§ 1

Niniejszy Regulamin określa zasady, formy i tryb udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. robotach budowlanych – należy przez to rozumieć roboty budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. - Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.),
  2. dostawach – należy przez to rozumieć dostarczenie zamawiającemu surowców, produktów, sprzętu jak również innych rzeczy i dóbr na podstawie umowy dostawy lub umowy sprzedaży,
  3. usługach – należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy,
  4. zamówieniu – należy przez to rozumieć zamówienia na usługi, roboty budowlane lub dostawy, finansowane ze środków Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu,
  5. zamawiającym – należy przez to rozumieć Spółdzielnię Mieszkaniową „HUTNIK” w Zawierciu,
  6. wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie jej zamówienia na roboty budowlane, dostawę lub usługi przez zamawiającego,
  7. wartości zamówienia – należy przez to rozumieć wartość szacunkową zamówienia, ustaloną przez zamawiającego z należytą starannością,
  8. najkorzystniejszej ofercie – należy przez to rozumieć ofertę z najniższą ceną przy takiej samej jakości przedmiotu lub ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy łączny bilans ceny, kosztów eksploatacji, parametrów technicznych, czasu wykonania lub dostawy oraz innych kryteriów opisanych w specyfikacji warunków zamówienia.
  9. awarii – należy przez to rozumieć zdarzenie nagłe, niemożliwe do przewidzenia, wymagające natychmiastowej interwencji.

§ 3

Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia przez zamawiającego lub wykonawców stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu, a w sprawach nieuregulowanych Regulaminem – przepisy Kodeksu cywilnego.

Rozdział II

Zasady udzielania zamówienia

§ 4

Zamówienie może być udzielone wyłącznie wykonawcy, który został wybrany na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

§ 5

Zamówienia udziela się w trybie:

  1. przetargu,
  2. zamówienia z wolnej ręki.

§ 6

  1. Podstawowym trybem udzielenia zamówienia jest przetarg.
  2. Zamawiający może udzielić zamówienia w innym trybie niż przetarg wyłącznie w przypadkach określonych w niniejszym Regulaminie.
  3. Za określenie trybu, przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiedzialny jest Zarząd zamawiającego.
  4. Przebieg postępowania o udzielenie zamówienia jest dokumentowany i protokołowany.

§ 7

Zamawiający zobowiązany jest do traktowania wszystkich wykonawców na równych prawach i do prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.

§ 8

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się:

  1. wykonawcę, w stosunku do którego zaistniały przesłanki wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłościowego,
  2. wykonawcę, który zalega z zapłatą podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne,
  3. wykonawcę, który w okresie ostatnich 5 lat nie wykonał umowy zawartej z zamawiającym lub wykonał taka umowę w sposób nienależyty,
  4. wykonawcę będącego osobą fizyczną, który został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
  5. wykonawcę będącego osobą prawną, w skład organów którego wchodzi osoba fizyczna, prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
  6. wykonawcę będącego spółką osobową prawa handlowego, której wspólnik lub członek organów wspólnika został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

§ 9

W postępowaniu o udzielenie zamówienia nie mogą występować w imieniu zamawiającego, ani też wykonywać czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia osoby, które:

  1. pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, który złożył ofertę, członkiem organów, wspólnikiem lub członkiem organów wspólnika takiego wykonawcy,
  2. pozostaje lub w ciągu roku przed datą wszczęcia postępowania pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą, który złożył ofertę, albo były członkami organów takiego wykonawcy, jego wspólnikami albo członkami organu wspólników takiego wykonawcy.

§ 10

O ile niniejszy Regulamin nie przewiduje wyraźnie inaczej, wszelkie oświadczenia i zawiadomienia składane przez zamawiającego lub wykonawcę wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 11

  1. Postępowanie o udzielenie zamówienia unieważnia się w przypadku, gdy:
    1. do przetargu wpłynęło mniej niż 2 oferty niepodlegające odrzuceniu,
    2. cena określona w najkorzystniejszej ofercie przewyższa kwotę, którą zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia,
    3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leży w interesie zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
  2. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia wykonawców biorących udział w postępowaniu bez podania przyczyn unieważnienia.

 

Rozdział III

Przetarg

§ 12

Do przetargu mogą przystąpić wszyscy wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia, którzy chcą złożyć ofertę.

§ 13

Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu:

  1. na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego,
  2. na stronie internetowej zamawiającego.

§ 14

Ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:

  1. nazwę, adres i dane kontaktowe zamawiającego,
  2. rodzaj, zakres i miejsce objętych zamówieniem robót budowlanych, usługi, a w przypadku dostawy – także wielkość zamówienia,
  3. termin realizacji zamówienia,
  4. informacje o warunkach, jakie winien spełniać wykonawca,
  5. określenie sposobu uzyskania specyfikacji warunków zamówienia lub wglądu do dokumentacji projektowej, a także opłatę za wydanie specyfikacji warunków zamówienia, jeśli taka jest przewidziana,
  6. miejsce i termin składania ofert,
  7. miejsce i termin otwarcia ofert,
  8. wysokość wadium oraz termin i sposób jego wpłaty,
  9. zastrzeżenie o możliwości zmiany warunków ogłoszenia,
  10. informację o możliwości unieważnienia postępowania w przypadkach określonych w § 11 niniejszego Regulaminu.

§ 15

Specyfikacja warunków zamówienia obejmuje:

  1. opis sposobu przygotowania oferty,
  2. opis dokumentów, jakie muszą być dołączone do oferty,
  3. szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia,
  4. termin wykonania umowy,
  5. kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty,
  6. informację na temat wadium – wysokość oraz datę i sposób jego wpłaty,
  7. miejsce i termin składania i otwarcia ofert,
  8. nazwiska i stanowiska służbowe oraz sposób porozumiewania się z osobami reprezentującymi zamawiającego uprawnionymi do bezpośredniego kontaktu w przedmiocie postępowania o udzielenie zamówienia,
  9. ogólne warunki umowy.

§ 16

  1. Zarząd zamawiającego każdorazowo ustala wysokość wadium i podaje ją w specyfikacji warunków zamówienia.
  2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach lub gwarancjach bankowych lub gwarancjach ubezpieczeniowych.
  3. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta nie została wybrana, jeżeli:
    1. upłynął termin związania ofertą,
    2. zawarto umowę z innym wykonawcą,
    3. przetarg został unieważniony.
  4. Wadium wpłacone przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, który wygrał przetarg zalicza się na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W przypadku, gdy umowa przewiduje taką formę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, wadium, na podstawie decyzji Zarządu, może być zamienione na polisę ubezpieczeniową lub gwarancję bankową.
  5. Wadium przepada w całości od wykonawcy biorącego udział w przetargu, który:
    1. wygrał przetarg i odmówił podpisania umowy bądź nie podpisał umowy we wskazanym przez zamawiającego terminie,
    2. odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli takie było wymagane.

§ 17

Zarząd zamawiającego ustala ogólne warunki umowy, decydując w szczególności o:

  1. sposobie wykonania zamówienia, w szczególności, czy wykonawca zobowiązany będzie we własnym zakresie wykonać zamówienie, czy też będzie mógł powierzyć całość albo część zamówienia podwykonawcom, warunki uzyskania zgody Spółdzielni na zatrudnienie podwykonawców, w szczególności w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane,
  2. określenie warunków płatności,
  3. warunkach odpowiedzialności wykonawcy za należyte wykonanie zamówienia, w tym w szczególności gwarancji jakości, rękojmi za wady i karach umownych,
  4. sposobie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia przez wykonawcę.

§ 18

  1. Wykonawca zainteresowany złożeniem oferty może zwrócić się do zamawiającego na piśmie o wyjaśnienie treści dokumentów niezbędnych do złożenia oferty. Wówczas zamawiający przesyła jednocześnie te wyjaśnienia wszystkim innym wykonawcom, którym doręczono takie dokumenty, bez wskazania pytającego.
  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść dostarczonych wykonawcom dokumentów.
  3. Dokonane w sposób określony w ust. 2 uzupełnienie przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, zainteresowanym złożeniem oferty i jest ono dla nich wiążące.

§ 19

  1. Ofertę sporządza się w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Wykonawca może złożyć tylko jedna ofertę.
  3. Oferta powinna zawierać:
    1. nazwę, adres i dane kontaktowe wykonawcy,
    2. datę sporządzenia oferty,
    3. określenie przedmiotu oferty,
    4. oświadczenie o zapoznaniu się ze specyfikacją warunków zamówienia i przyjęciu tych warunków bez zastrzeżeń,
    5. kosztorys ofertowy w przypadku otrzymania do wglądu dokumentacji lub danych do kosztorysowania,
    6. warunki płatności oferowane przez wykonawcę,
    7. wskazanie terminu realizacji przedmiotu oferty,
    8. warunki udzielanej przez wykonawcę gwarancji,
    9. oświadczenie wykonawcy, że w stosunku do niego, jego wspólników albo członków jego organów nie zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia wykonawcy określone w § 8 niniejszego Regulaminu,
    10. oświadczenie o posiadaniu odpowiednich uprawnień, wiedzy, doświadczenia, kwalifikacji, potencjału ekonomicznego i technicznego, a także pracowników w zakresie zapewniającym należyte wykonanie zamówienia,
    11. informację o realizacji zamówień w zakresie robót budowlanych, dostaw lub usług zrealizowanych w okresie poprzednich 2 lat odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia,
    12. informację o referencjach w zakresie robót budowlanych, dostaw lub usług zrealizowanych w okresie poprzednich 2 lat odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia,
  4. Wykonawca dołącza do oferty:
    1. dokument potwierdzający wpis do – odpowiednio ze względu na osobę wykonawcy - rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego albo Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    2. zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu przez wykonawcę z podatkami, opłatami i składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wystawione nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
    3. wykaz wykonanych robót budowlanych, usług albo dostaw odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia w okresie poprzednich 3 lat,
    4. dokumenty potwierdzające referencje w zakresie robót budowlanych, dostaw lub usług zrealizowanych w okresie poprzednich 2 lat odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia.

§ 20

  1. Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania, po zakończeniu postępowania.
  2. Wyznaczony przez zamawiającego termin składania ofert określony w ogłoszeniu nie może być krótszy niż 2 tygodnie.
  3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert przed jego upływem.
  4. Wykonawca może zmienić ofertę albo wycofać ofertę przed upływem terminu do składania ofert.

§ 21

  1. Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez czas określony w specyfikacji warunków zamówienia. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  2. Przed upływem terminu związania złożoną ofertą zamawiający może zwrócić się do wykonawców, którzy złożyli oferty, o przedłużenie terminu o czas oznaczony.
  3. Odmowa zgody na przedłużenie terminu związania ofertą ze strony wykonawcy nie powoduje utraty wadium przez tego wykonawcę.
  4. Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą dopuszczalna jest tylko wraz z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium.
  5. Zmiany albo wycofanie złożonej oferty dokonane przez wykonawcę przed upływem terminu do składania ofert są skuteczne.
  6. wykonawcy, który wycofał ofertę przed końcowym terminem składania ofert, a wpłacił wadium, należy zwrócić wadium w terminie do 7 dni od daty zakończenia postępowania przetargowego.

§ 22

  1. Postępowanie przeprowadza pięcioosobowa Komisja Przetargowa powołana przez Zarząd zamawiającego.
  2. W skład Komisji wchodzą:
    1. Przewodniczący,
    2. Zastępca Przewodniczącego,
    3. Sekretarz,
    4. dwóch Członków
  3. Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego zwołuje posiedzenia Komisji Przetargowej oraz kieruje jej pracami.
  4. Komisja Przetargowa podejmuje uchwały większością głosów.
  5. Do udziału w pracach Komisji Przetargowej mogą być zaproszeni:
    1. przedstawiciele Rady Nadzorczej zamawiającego,
    2. eksperci lub biegli rzeczoznawcy.
  6. Komisja nie może prowadzić postępowania w składzie mniejszym niż 3 osoby.
  7. Do zadań Komisji należy w szczególności:
    1. sprawdzenie kompletności złożonych dokumentów przetargowych,
    2. przeprowadzenie postępowania przetargowego i sporządzenie protokołu; zmiany dokonywane w treści protokołu wymagają zaparafowania przez wszystkich członków Komisji i przedstawiciela Rady Nadzorczej.
    3. przedłożenie do zatwierdzenia Zarządowi zamawiającego protokołu z wynikami postępowania przetargowego ze wskazaniem wybranego wykonawcy.
  8. Decyzje Komisji podejmowane są większością głosów, przy czym członkowi Komisji nie wolno wstrzymać się od głosowania. W przypadku, gdy dwie (lub więcej) oferty uzyskają równą liczbę głosów, Komisja przeprowadza drugą turę głosowania, przedmiotem drugiej tury głosowania są tylko te oferty, które w pierwszej turze uzyskały największą liczbę głosów, na tym samym posiedzeniu.
  9. Członkowie Komisji są odpowiedzialni za rzetelne przeprowadzenie postępowania, zachowanie zasad tajności oraz zapewnienie interesu zamawiającego.
  10. Ochronę prawną interesów zamawiającego zapewnia się poprzez współpracę Komisji z radcą prawnym zamawiającego.

§ 23

  1. Oferty otwiera się w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu.
  2. Wykonawcy, którzy złożyli oferty, mogą być obecni przy otwieraniu ofert,
  3. Firma i adres wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także cena ogłaszane są osobom obecnym oraz wpisywane są w protokole postępowania przetargowego.

§ 24

  1. W toku postępowania przetargowego niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między zamawiającym a wykonawcą, który złożył ofertę, dotyczących treści złożonej oferty oraz dokonywanie jakichkolwiek zmian w treści złożonej oferty, w tym w szczególności zmiany ceny.
  2. W toku dokonywania oceny złożonych ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawcę, który złożył ofertę wyjaśnień dotyczących danych zawartych w ofercie.
  3. Zamawiający poprawia oczywiste omyłki w tekście oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, który ją złożył.

§ 25

Komisja odrzuca ofertę w przypadku, jeżeli:

  1. oferta nie odpowiada ogłoszonym warunkom zamówienia,
  2. oferta została złożona po wyznaczonym terminie,
  3. oferta nie zawiera podstawowych danych dotyczących wykonawcy i przedmiotu oferty,
  4. wykonawca nie zgadza się na poprawienie oczywistej pomyłki w tekście oferty,
  5. wykonawca odmawia udzielenia wyjaśnień dotyczących oferty,
  6. koperta z ofertą nie była zamknięta w sposób uniemożliwiający jej otwarcie bez uszkodzenia i odczytanie oferty przed terminem otwarcia ofert,
  7. wykonawca nie wniósł wadium w terminie i wysokości określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji warunków zamówienia.

§ 26

  1. Komisja wybiera ofertę najkorzystniejszą, stosując zasady i kryteria określone w specyfikacji warunków zamówienia.
  2. Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego postępowania i przedstawia niezwłocznie Zarządowi zamawiającego celem zatwierdzenia.
  3. Po zatwierdzeniu przez Zarząd zamawiającego rozstrzygnięcia postępowania, Komisja niezwłocznie sporządza ogłoszenie o wyniku postępowania, które podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie i na stronie internetowej zamawiającego.
  4. Zawiadomienie o wyborze oferty określające termin zawarcia umowy doręcza się niezwłocznie wykonawcy, którego oferta została wybrana

§ 27

Umowę zawiera się w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia o wyborze oferty zgodnie z § 26 ust. 3 niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział IV

Zamówienie z wolnej ręki

§ 28

Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach przeprowadzonych tylko z jednym wykonawcą.

§ 29

Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, po zbadaniu rynku, jeżeli zachodzi jedna ze wskazanych okoliczności:

  1. ze względu na szczególny rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych można je uzyskać tylko u jednego wykonawcy lub dostawcy,
  2. ze względu na szczególne okoliczności gospodarcze lub społeczne, których zamawiający nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
  3. zamówienie dotyczy usunięcia awarii,
  4. wartość zamówienia nie przekracza równowartości 15.000EUR,
  5. przedmiotem zamówienia są:
    1. twórcze prace projektowe,
    2. przeprowadzenie badań lub eksperymentu,
    3. sporządzenie opinii lub wyceny,
    4. usługi prawnicze,
  6. gdy postępowanie przetargowe zostało unieważnione na podstawie § 11 ust. 1 pkt 1) niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

§ 30

  1. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do zakupów produktów, sprzętu, towarów i usług występujących w obrocie detalicznym lub hurtowym związanych z bieżącą działalnością zamawiającego.
  2. W uzasadnionych przypadkach na wniosek Zarządu Rada Nadzorcza może wyrazić zgodę na inny niż określony w niniejszym Regulaminie sposób wyboru wykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług.

Regulamin niniejszy został zatwierdzony
przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu
uchwałą nr 29/2018 z dnia 02.07.2018r.

Regulamin dot. instalacji domofonowej

Regulamin Określający zasady zakładania, użytkowania i rozliczania kosztów instalacji domofonowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” w Zawierciu


I. Postanowienia ogólne.

§ 1

  1. Regulamin określający zasady zakładania, użytkowania i rozliczania kosztów instalacji domofonowych opracowano na podstawie §49 ust. 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu.
  2. Przepisy niniejszego regulaminu określają obowiązki Spółdzielni i użytkowników lokali w zakresie zakładania, użytkowania i rozliczania kosztów instalacji domofonowych.

§ 2

Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:

  1. Spółdzielnia -Spółdzielnia Mieszkaniowa „HUTNIK” z siedzibą w Zawierciu,
  2. Użytkownik lokalu -osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu,
  3. Budynek -wielorodzinny budynek mieszkalny lub mieszkalno-usługowy,
  4. Klatka schodowa -część budynku posiadająca odrębne wejście,
  5. Instalacja domofonowa -oddzielny, kompletny zespół urządzeń służący do zamknięcia wejścia na klatkę schodową, porozumiewania się przez osoby przychodzące do użytkowników poszczególnych lokali i umożliwiający użytkownikom poszczególnych lokali otwieranie wejścia na klatkę schodową bez potrzeby wychodzenia z lokalu.Instalacja domofonowa składa się z:
    1. osprzętu instalacji domofonowej obejmującego elementy instalacji na zewnątrz i wewnątrz klatki schodowej w skład której wchodzą:
      • - kaseta przyzywowa,
      • - zamek wraz z ryglem elektromagnetycznym w drzwiach,
      • - układ elektroniczny,
      • - okablowanie w klatce schodowej oraz wewnątrz mieszkań,
    2. unifonów -urządzeń odbiorczych znajdujących się w lokalach.

II. Zasady zakładania (montażu), wymiany i konserwacji instalacji domofonowych.

§ 3

  1. Decyzję o wyposażeniu w instalację domofonową klatki schodowej dotychczas niewyposażonej w taką instalację podejmuje Zarząd Spółdzielni na podstawie pisemnego oświadczenia o zgodę na montaż i poniesienie pełnych kosztów wykonania instalacji, złożonego przez co najmniej 2/3 użytkowników lokali w danej klatce schodowej
  2. Decyzję o wymianie dotychczasowej instalacji domofonowej w danej klatce schodowej na nową instalację domofonową podejmuje Zarząd Spółdzielni na podstawie pisemnego oświadczenia o zgodę na wymianę i poniesienie pełnych kosztów wymiany, złożonego przez co najmniej 2/3 użytkowników lokali w danej klatce schodowej.
  3. Decyzję o przejęciu istniejącej instalacji domofonowej do konserwacji przez Spółdzielnię podejmuje Zarząd Spółdzielni na podstawie pisemnego oświadczenia o zgodę na takie przejęcie i ponoszenie kosztów konserwacji, złożonego przez co najmniej 2/3 użytkowników lokali w danej klatce schodowej. Do konserwacji mogą być przyjęte wyłącznie instalacje kompletne i sprawne.
  4. Po wpłynięciu do Spółdzielni listy z podpisami mieszkańców z wymaganą liczbą oświadczeń, o których mowa w ustępach 1-3, Spółdzielnia zleca wykonanie robót, a po ich wykonaniu dokonuje odbioru.
  5. W lokalu, w którym użytkownik nie wyraził zgody na montaż lub wymianę instalacji domofonowej, instalacja ta nie zostanie zamontowana lub wymieniona. Użytkownik lokalu otrzyma klucz do drzwi wejściowych.
  6. W przypadku, gdyby już po wykonaniu robót, o których mowa w ust. 1-3, użytkownik lokalu, o którym mowa w ust.5, zdecydował się na montaż lub wymianę instalacji domofonowej warunkiem zlecenia wykonania robót jest złożenie przez takiego użytkownika lokalu oświadczenia o zgodzie na montaż lub wymianę instalacji i pokrycie wartości kosztów związanych z przeprowadzeniem takich robót dla jego lokalu.

§ 4

  1. Do obowiązków Spółdzielni należy utrzymanie sprawności całej instalacji domofonowej za wyjątkiem unifonu.
  2. Konserwacja instalacji domofonowej obejmuje w szczególności:
    1. naprawę, wymianę elektrozaczepów i zamków, wymianę wkładki zamka z dostarczeniem jednego klucza dla użytkownika lokalu,
    2. naprawę kaset przyzywowych,
    3. naprawę układu elektronicznego,
    4. naprawę i uzupełnienie okablowania w budynku,
    5. aktualizację danych użytkowników lokali,
    6. w przypadku domofonów cyfrowych wymianę akumulatorów i zmianę kodów użytkowników lokali.
  3. Konserwacja nie obejmuje przypadków dewastacji instalacji, kradzieży osprzętu instalacji.
  4. Konserwacja, utrzymanie i wymiana unifonów obciąża bezpośrednio użytkowników lokali.
  5. Konserwacji i wymiany osprzętu dokonuje się w miarę potrzeb.

§ 5

Usunięcia zgłaszanych awarii dokonuje się niezwłocznie, jednak nie później niż do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia.



III. Koszty montażu, wymiany i konserwacji domofonów

§ 6

  1. Koszty wyposażenia klatki schodowej w instalację domofonową wraz z unifonem lub koszty wymiany dotychczasowej instalacji na nową ponoszą użytkownicy lokali danej klatki schodowej, wnosząc jednorazowo lub w miesięcznych ratach przez okres 12 miesięcy opłatę ustaloną przez Spółdzielnię na podstawie wstępnego rozliczenia inwestycji. Po upływie wskazanego w zdaniu pierwszym 12-miesięcznego okresu uiszczania opłaty, Spółdzielnia dokona ostatecznego rozliczenia inwestycji, uwzględniając także opłaty wniesione w tym okresie przez użytkowników lokali, o których mowa w §3 ust.6.
  2. Za usługi konserwacji, utrzymania instalacji wymienione w §4 ust.2 niniejszego regulaminu pobierane są przez Spółdzielnię opłaty w wysokości wynikającej z umowy zawartej przez Spółdzielnię z firmą świadczącą usługi konserwacji.
  3. Opłaty, o których mowa w ust.l lub w ust.2 niniejszego paragrafu wnoszone będą przez użytkowników lokali wraz z comiesięcznymi opłatami za użytkowanie lokali lub czynszem.
  4. Koszty montażu lub wymiany instalacji domofonowej dla lokalu, po dokonaniu ostatecznego rozliczenia inwestycji w danej klatce schodowej zgodnie z ust.l niniejszego paragrafu, użytkownik o którym mowa w §3 ust.6 ponosi jednorazowo po ustaleniu tych kosztów przez Spółdzielnię.
  5. Oprócz kosztów określonych w ust. 1, 2 i 4 użytkownicy lokali ponoszą koszty wymiany unifonu znajdującego się w ich lokalach oraz koszty usunięcia skutków dewastacji instalacji oraz kradzieży osprzętu instalacji.

Regulamin został zatwierdzony Uchwałą Zarządu nr 6|2019 z dnia 11.04.2019r.

Top