Sprawozdanie z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”
Dodano: 2024-11-05
Sprawozdanie z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”
W dniu 5 listopada 2024 r. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej, w którym uczestniczyli: Prezes Zarządu, Główna Księgowa oraz Dyrektor ds. technicznych Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.
Rada Nadzorcza w obecnym 7 osobowym składzie:
- Przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia w dniu 1 października 2024 r.,
- Zapoznała się z protokołem Komisji Technicznej na temat kontroli administracji nr 1 SM Hutnik, mieszczącej się w Zawierciu przy ul. Paderewskiego 51. Komisja techniczna po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami udzielonymi przez Kierownika Administracji Nr 1, dokonała kontroli losowo wybranych książek obiektów oraz rejestrów zgłoszeń i uwag, kierowanych do administracji. Komisja techniczna nie stwierdziła zastrzeżeń do powyższych dokumentów.
- Przyjęła protokół Komisji Członkowsko – Mieszkaniowej na temat Analizy i oceny ofert przetargowych dla lokali, organizowanych przez SM Hutnik w III i IV kwartale 2024r. Komisja stwierdziła, że wartości lokali oferowanych do sprzedaży przez SM Hutnik dostosowane są do struktury rynku w zakresie ceny przetargowej w skali województwa jak i lokalnej. Przygotowanie do przetargów jest przejrzyste i proceduralne, a czynności przetargowe nie są zlecane do przeprowadzenia innym podmiotom zewnętrznym. Cały proces przetargowy jest transparentny, a przedstawiciel RN jest do w/w procesu dopuszczany.
- Zapoznała się z informacją Prezes SM Hutnik dotyczącą sytuacji ekonomicznej spółdzielni w miesiącach styczeń - wrzesień 2024r., realnymi kosztami eksploatacyjnymi zależnymi i niezależnymi od spółdzielni oraz realnymi wpływami od lokatorów.
- Uchwaliła dokonanie zmiany Struktury Organizacyjnej SM Hutnik, polegającej na likwidacji stanowiska Koordynatora ds. finansowych, co potwierdziło sukcesywne zmniejszanie liczby stanowisk pracy w strukturach SM Hutnik.
- Zapoznała się z informacją Zarządu SM „Hutnik” z bieżącej działalności Spółdzielni w październiku 2024 r., w którym odbyło się 5 posiedzeń Zarządu. Na posiedzeniach poruszane były zagadnienia związane z bieżącą działalnością Spółdzielni, sprawy mieszkaniowe, windykacja zadłużeń i inne tematy. Zapoznano się z protokołem pełnej lustracji przeprowadzanej za okres 2021 – 2023 r. przez Związek Rewizyjny we Wrocławiu. Lustracją objęto całokształt działalności spółdzielni pod względem legalności, rzetelności i gospodarności. Protokół z lustracji ustawowej nie zawiera wniosków i zaleceń dotyczących działalności Spółdzielni. Zarząd poinformował, że 2 października spółdzielnia rozpoczęła sezon grzewczy 2024/2025. Ponadto 16 października odbyło się spotkanie Komisji Spółdzielni z przedstawicielami mieszkańców budynków przy ul. Okólnej. Biuro obsługi klienta w SM Hutnik w październiku
odwiedziło 247 członków i interesantów.
- Pozytywnie oceniła informację Zarządu SM o podejmowanych działaniach w zakresie odzyskiwania zaległych należności. Spółdzielnia w wyniku działań windykacyjnych, we wrześniu 2024 r. odzyskała kwotę w wysokości 98 814,25 zł.
- W odpowiedzi na złożone deklaracje przystąpienia do Spółdzielni, Rada Nadzorcza uchwaliła przyjęcie 2 osób w poczet nowych członków SM „Hutnik”.
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu
Joanna Czechowska
Wstecz