Dodano: 2024-12-03
W dniu 3 grudnia 2024 r. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej, w którym uczestniczyli: Prezes Zarządu, Główna Księgowa oraz Dyrektor ds. Technicznych Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik”.
Rada Nadzorcza, w obecnym 7-osobowym składzie:
1. Przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia w dniu 5 listopada 2024 r.
2. Zapoznała się ze sprawozdaniem Komisji Rewizyjnej na temat wybranej imprezy kulturalno-oświatowej zorganizowanej przez SM „Hutnik” w 2024 r. Poddano analizie festyn z okazji Dnia Dziecka, który odbył się 1 czerwca 2024 r. W wydarzeniu wzięło udział 80 dzieci. Zbadano koszty zorganizowanej imprezy oraz rodzaj i jakość udostępnionych atrakcji. Komisja Rewizyjna nie wniosła żadnych uwag co do sposobu organizacji, jakości i kosztów tej imprezy.
3. Przyjęła protokół Komisji Członkowsko-Mieszkaniowej na temat analizy procesu realizacji wniosków o przeniesienie własności lokali i ich wyodrębnienia w pierwszym półroczu 2024 r. Analizie poddano 14 wniosków zrealizowanych w okresie 6 miesięcy. Komisja stwierdziła, że toczący się proces realizacji wniosków o przekształcenie prawa własności lokali odbywa się systematycznie i w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
4. Przyjęła protokół z posiedzenia Komisji Technicznej na temat kontroli przeglądów rocznych i 5-letnich budynków w ADM 1 przy ul. Paderewskiego. Potwierdzono wpisy przeglądów w książkach losowo wybranych budynków oraz protokoły wymaganych przeglądów gazowych i kominowych. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do funkcjonowania Administracji Nr 1.
5. Zatwierdziła plan pracy Rady Nadzorczej, Komisji Rewizyjnej, Komisji Członkowsko-Mieszkaniowej oraz Komisji Technicznej na pierwsze półrocze 2025 r.
6. Uchwalono zmniejszenie stawki opłaty na fundusz remontowy dla mieszkańców budynku położonego w Zawierciu przy ul. OPG 71. Zmniejszenie stawki wynika z kończącej się spłaty zobowiązania dotyczącego przeprowadzonej termomodernizacji budynku.
7. W odpowiedzi na złożone deklaracje przystąpienia do Spółdzielni, Rada Nadzorcza uchwaliła przyjęcie 5 osób w poczet nowych członków SM „Hutnik”.
8. Zapoznała się z informacją Zarządu SM „Hutnik” o bieżącej działalności Spółdzielni w listopadzie 2024 r., w którym odbyły się 4 posiedzenia Zarządu. Na posiedzeniach poruszano zagadnienia związane z bieżącą działalnością Spółdzielni, sprawy członkowsko-mieszkaniowe, windykację zadłużeń i inne tematy.
Zapoznano się z listem polustracyjnym Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielczości we Wrocławiu, po przeprowadzonej pełnej lustracji SM „Hutnik” za okres 2021-2023 r. Protokół z lustracji ustawowej nie zawiera wniosków i zaleceń dotyczących działalności Spółdzielni, a wyniki z przeprowadzonej lustracji będą przedstawione przez Radę Nadzorczą na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Członków Spółdzielni.
Omówiono temat odstąpienia od wykonania termomodernizacji budynku przy ul. Huldczyńskiego 22, spowodowanego brakiem zgód mieszkańców, oraz wniosek lokatorów tego bloku o zwołanie zebrania w celu głosowania nad uchwałą w sprawie powołania zarządu nieruchomości wspólnej.
Ponadto Rada Nadzorcza zapoznała się ze zgłaszanymi uwagami i wnioskami mieszkańców oraz lokatorów budynków SM „Hutnik”. W zasobach naszej Spółdzielni znajduje się 85 budynków wielomieszkaniowych. Biuro Obsługi Klienta SM „Hutnik” w listopadzie odwiedziło 168 członków i interesantów. Spółdzielnia w wyniku działań windykacyjnych w październiku 2024 r. odzyskała kwotę w wysokości 153 092,34 zł.
Przewodnicząca Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Zawierciu
Joanna Czechowska
Wstecz